تداوم خبرهای منفی بورسی؛ شاخص کل باز هم عقب نشینی کرد

لست سکند

امروز هم شاخص کل بورس 3 هزار و 752 واحد دیگر نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 291 هزار و 798 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 3 هزار و 734 واحد افت کرد و در محدوده 345 هزار و 464 واحدی قرار گرفت. به نظر این ریزش بازار بورس در اثر افزایش شدید نرخ انرژی و سوخت برای پتروشیمی، پالایشی‌ و فولاد به وجود آمد و با تداوم نااطمینانی‌ها ادامه پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز در بازار بورس 514 هزار و 517 معامله به ارزش 102 هزار و 464 میلیارد ریال انجام شد. در مجموع حجم معاملات بازار 6.91 میلیارد سهم شد. نمادهای «خودرو»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم مربوط به نمادهای «داسوه»، «بمپنا» و «نطرین» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نقل از تجارت نیوز، علی صادقین، کارشناس بازار سهام، بیان کرده که بازار همچنان مستعد ریزش است و حتی امکان 1.1 میلیون واحدی شدن شاخص کل بورس هم وجود دارد. دلیل اصلی این ریزش شاخص کل، عدم اعتماد عمومی نسبت به بازار سرمایه، نبود توجه کافی به بورس از طرف سیاستگذاران و همچنین عدم حمایت از صندوق‌های پشتیبان بازار است.

بورس امروز در یک نگاه

صادقین به این موضوع هم اشاره کرده که همچنان تداوم فروش اوراق در بورس وجود دارد و چشم انداز افزایش بیشتر این عرضه تا پایان سال جاری برای تامین کسری بودجه ممکن است.

امروز برای چهاردهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 4 هزار و 460 میلیارد ریال دیگر پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام خودرو اختصاص داشت. بعد از آن فولاد و شستا بیشترین میزان خروج پول حقیقی را طی روز جاری به ثبت رساندند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز