سقوط آزاد بورس

لست سکند

شاخص کل بورس امروز سقوط عمیق‌تری داشت و با کاهش 25 هزار و 249 واحدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 295 هزار و 527 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز 6 هزار و 420 واحد دیگر در مقایسه با دیروز کم شد و به مرز 349 هزار و 198 واحدی رسید. به نظر ادامه ابهام در بازار بورس روی این افت شدید شاخص کل موثر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 575 هزار و 897 معامله به ارزش 803 هزار و 303 معامله در بازار بورس انجام شد. همچنین حجم معاملات بازار بورس به 7.52 میلیارد سهم رسید. نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «کسرام»، «اوان» و «شاملا» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با توجه به نوسانات اخیر بازار بورس، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، بر شفاف سازی روند فعالیت بورس تاکید دارد. غلامحسین محسنی اژه‌ای بیان کرده که صرف هشدارها و نامه نوشتن‌ها برای بیان شفافیت بورس کافی نیست و سازمان بازرسی کشور باید موضوع را تا حاصل شدن نتیجه نهایی دنبال کند.

خلاصه شرایط بورس در روز جاری

امروز برای سیزدهمین روز متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 5 هزار و 480 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. در معاملات روز جاری، بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به سهام «بپاس» بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 330 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از این نماد، «شستا» و «فسبزوار» بیشترین خروج پول حقیقی را طی روز جاری به ثبت رساندند.

اما امروز ارزش معاملات خرید سهام رشد کرد و با افزایش 51 درصدی نسبت به روز قبل، 33 هزار و 750 میلیارد ریال شد که در کل 9 درصد ارزش کل معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز