توصیه کارشناسان به سرمایه‌گذاران بورس

لست سکند

شاخص کل بورس امروز بار دیگر نسبت به روز گذشته 13 هزار و 870 واحد کاهش پیدا کرد و به محدوده یک میلیون و 291 هزار و 666 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز کاهشی شد و با افت 3 هزار و 485 واحدی، در محدوده 343 هزار و 493 واحد قرار گرفت.

در حال حاضر توصیه اکید کارشناسان به افراد علاقه مند درباره سرمایه گذاری بورس این است که از طریق صندوق‌ها و سبدگردان‌ها اقدام کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز حجم معاملات خرد بازار بورس به 3.96 میلیارد سهم رسید. ارزش این معاملات خرد هم 24 هزار و 146 میلیارد ریال بود. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به نمادهای «فرابورس»، «کالا» و «خودرو» بود. نمادهای «اوان»، «پالاس» و «غمارگ» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در بورس امروز داشتند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق اعلام قبلی کارشناسان، ورود افراد بی‌تجربه به بازار سرمایه هم در روند کنونی این بخش کم تاثیر نبوده است. به اعتقاد احمد اتحادپور، مدیرعامل سبد گردانی آرمان، افراد علاقمند به بازار سرمایه که تجربه حضور در این بخش را ندارند، بهتر است از صندوق‌ها و دیگر نهادهای مرتبط و مجاز استفاده کنند و به صورت غیرمستقیم به سرمایه گذاری در این بازار بپردازند.

وضعیت بازار فرابورس طی روز جاری

طی روز جاری شاخص فرابورس هم 137 واحد نسبت به روز گذشته کم شد و در مرز 18 هزار و 449 واحدی قرار گرفت. امروز در این بازار یک میلیارد و 586 میلیون برگه سهم به ارزش 17 هزار و 575 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای «شگویا»، «فرابورس» و «شجم» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. اما اثر منفی نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «شاوان» باعث عقب نشینی شاخص کل فرابورس طی روز جاری شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “توصیه کارشناسان به سرمایه‌گذاران بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز