یارانه سال 1400 افزایش می یابد؟

لست سکند

یارانه طبق آنچه که در لایحه بودجه سال 1400 آمده است بدون تغییر خواهند ماند و کم یا زیاد نمی شود.

به گزارش کاماپرس، بر اساس آنچه که در بودجه آمده، قرار است یارانه سه دهک پردرآمد جامعه حذف شود، اما از حذف این سه دهک چیزی عاید باقی یارانه بگیران نمی شود و یارانه همچنان همان 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.

سال 1400 شمسی در مجموع حدود نزدیک به ۷۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و کمک معیشتی به مردم پرداخت خواهد شد.

آنچه در تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال آینده در رابطه با منابع یارانه‌ای دولت پیش بینی شده در مجموع رقمی حدود ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری که ۲۵۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ۱۰ هزار میلیاردی  افزایش دارد.

برای پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی یارانه رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که همواره با توجه به هزینه پرداخت به جمع حدود ۷۸ میلیون نفری کل این مبلغ  برای پرداخت نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص پیدا می کند. از سوی دیگر برای طرح حمایت معیشتی خانوارها که با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

راز آسمان پایتخت

امکان ثبت نام جاماندگان؛ وعده تکراری

در مجموع به نظر می‌رسد با ارقام آمده در لایحه بودجه همچنان پرداخت یارانه نقدی به حدود ۷۸ میلیون نفر و از سوی جمع حدود ۶۰ میلیونی دریافت کنندگان کمک های معیشتی همچنان ادامه داشته باشد.

این در حالی است که در همین تبصره تاکید شده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

اما وعده تکرای و اجرا نشده بودجه در رابطه با امکان ثبت نام برای افرادی که موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند هم در تبصره هدفمندی آمده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز