گوشی های شیائومی و هوآوی گران شدند

موبایل های چینی، افزایش قیمت یک میلیون تومانی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهند.

به گزارش کاماپرس، قیمت گوشی‌های همراه غول‌های چینی یعنی شیائومی و هوآوی به میانگین ۶ میلیون تومان رسیده است. در حالی که میانگین قیمت این گوشی‌ها در ماه گذشته حدود ۵ میلیون تومان بود.

طبق آمار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، پس از سامسونگ به‌ترتیب برندهای شیائومی با ۲۴ درصد، نوکیا با ۱۴ درصد و هوآوی با ۷ درصد بیشترین سهم از واردات گوشی به کشور را داشته‌اند. در سال‌های اخیر بدلیل افزایش نرخ ارز، تعداد طرفداران و خریداران گوشی‌های میان‌رده‌ی چینی نیز رشد بالایی داشته است. قیمت پایین گوشی‌های چینی در کنار پیشرفت‌های سخت‌افزاری سبب شده که به رقیبی جدی برای برند‌های گران‌تر همچون سامسونگ و اپل تبدیل شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

ارزان‌ترین قیمت گوشی‌های شیائومی در مدل Redmi Note 8 2021 دیده می‌شود که هم‌اکنون با قیمت ۴ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. مدل Poco M3 5g از دیگر گوشی‌های محبوب شیائومی است که قیمت آن به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. سری Redmi شیائومی برای افرادی تولید می‌شود که به دنبال کیفیت قابل قبول در کنار قیمت اقتصادی هستند.

سرانجام در قیمت‌ میانگین به مدل‌های Mi 10lite 5g و Poco X3 Nfc می‌رسیم که در محدوده قیمت ۶ میلیون تومان قرار دارند. قیمت پرچمدار شیائومی یعنی مدل Mi 11 نیز به مرز ۲۰ میلیون تومان نزدیک شده است. بهترین گوشی‌های شیائومی متعلق به سری Mi بوده و هم‌رده سری S در محصولات سامسونگ هستند.

رقیب قدیمی شیائومی یعنی هوآوی نیز از افزایش قیمت‌ها در امان نمانده است. یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوآوی مدل Y7a است که از سری گوشی‌های ارزان هوآوی محسوب می‌شود. برای خرید این مدل در حال حاضر باید ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان هزینه کنید. گوشی گران‌قیمت‌تر هوآوی، مدل Nova 7i است که ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت خورده است. قیمت گوشی‌های هواوی در سری Nova مقداری بالاتر است و از نظر قیمت و کیفیت در گروه میان‌رده قرار می‌گیرند.

مرتبط با : شیائومیهوآوی
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز