گوشی ‌های شیائومی سری ردمی کا 60 معرفی شدند + جزئیات

گوشی شیائومی-کاماپرس

گوشی‌های ردمی سری K مدت‌هاست که سری منتخب افرادی بوده است که خواهان قدرت پرچمدار با قیمت میان‌رده هستند. برخی از این گوشی‌ها که اغلب برای بازار چین طراحی شده‌اند، در خارج از چین نیز عرضه می‌شوند، چه به‌عنوان گوشی‌های Redmi K، Poco، یا با نام تجاری متفاوت؛ بنابراین می‌توان امیدوار بود که این سری نیز به بازارهای جهانی راه یابند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شیائومی سری Redmi K60 را در چین معرفی کرده است که دارای سه مدل با تعدادی ویژگی مشترک هستند. همه دستگاه‌ها دارای صفحه‌نمایش تخت ۶٫۶۷ اینچی ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ از نوع OLED، دوربین ثانویه پشتی هشت و دو مگاپیکسلی (به ترتیب فوق‌عریض و ماکرو)، بلوتوث نسخه ۵٫۳، بلندگوهای استریو دوگانه، درگاه فروسرخ و NFC هستند.

بیشتر بخوانید:

ردمی K60 پرو

مدل Pro، از پردازنده جدید کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد. این گوشی همچنین دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سیمی فوق سریع ۱۲۰ واتی است. طبق اعلام شیائومی، این شارژر می‌تواند زمان شارژ صفر تا ۱۰۰ درصد را در ۱۹ دقیقه ارائه کند.

آریاک سفر

اما شاید بزرگ‌ترین ارتقای این نسل، گنجاندن شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی برای اولین‌بار در یک گوشی ردمی باشد. این ویژگی قبلاً به گوشی‌های سری Mi مانند Mi 9 و جدیدتر، Mi Note 10 و Mi Mix 2S به بعد شیائومی محدود شده بود.

در پشت گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی قابل‌مشاهده است. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد.

سایر ویژگی‌های قابل‌توجه عبارت‌اند از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش اپتیکال و تازه‌ترین رابط کاربری ویژه شیائومی یعنی MIUI 14. این تلفن دو مدل، یکی مدل استاندارد با پشتی شیشه‌ای و دیگری مدل Champion Performance Edition که با پشتی به سبک کولار عرضه می‌شود موجود است و قیمت پایه‌ای حدوداً ۴۷۴ دلاری دارد.

ردمی K60 پرو-کاماپرس

ردمی K60

این گوشی از نسل قبلی پردازنده پرچمدار کوالکام  یعنی Snapdragon 8 Plus Gen 1 استفاده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد این چیپست در مقایسه با نسخه استاندارد خود، آندرکلاک و قدرت آن محدود شده است و با سرعت ۳ گیگاهرتز به‌جای ۳٫۲ گیگاهرتز کار می‌کند.

این مدل، از باتری بزرگ‌تر ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۷ واتی بهره می‌برد. خوشبختانه، شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی در این مدل نیز موجود است، بنابراین اگر می‌خواهید از شارژ مبتنی بر پد استفاده کنید، نیازی به استفاده از مدل پرو ندارید.

در جزیره دوربین‌های پشتی، یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی را در کنار دوربین‌های ثانویه مقرون‌به‌صرفه قابل‌مشاهده است. در جلو، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای سلفی دردسترس است.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه Redmi K60 می‌توان به حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه‌نمایش، MIUI 14 و Wi-Fi 6E اشاره کرد. این گوشی نیز با پشت شیشه‌ای یا پوشش پشتی چرم (تنها در رنگ آبی) با قیمت پایه‌ای حدود ۳۵۹ دلار موجود است.

ردمی K60-کاماپرس

ردمی K60E

ردمی، سومین گوشی سری Redmi K60 را نیز در آستین خود داشت. Redmi K60E با داشتن امکانات غنی، از همتایان خود رد این بازه قیمتی پیشی می‌گیرد. این گوشی یک پردازنده میان‌رده اما همچنان قوی مدیاتک Dimensity 8200 استفاده می‌کند. این گوشی همچنین یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سیمی ۶۷ واتی مانند K60 استاندارد دریافت می‌کند، اما فاقد شارژ بی‌سیم است.

با نگاه به قطعات دوربین، یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار لنزهای ثانویه قابل‌مشاهده است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه موجود است. این گوشی از یک اسکنر اثر انگشت در لبه کناری گوشی، MIUI 13 و Wi-Fi 6 بهره می‌برد.

در مجموع، به نظر می‌رسد K60E یک ارتقا تدریجی نسبت به ردمی K50 باشد. گوشی قدیمی‌تر دارای صفحه‌نمایش OLED QHD+، پردازنده مدیاتک Dimensity 8100، باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سیمی ۶۷ واتی بود. این گوشی نیز با قیمت پایه‌ای حدود ۳۱۶ دلاری در چین موجود است.

ردمی K60E-کاماپرس

عرضه حال حاضر شیائومی برای سری ردمی K60 تنها مربوط به بازار چین است، ولی تجربه نشان داده که حداقل یکی از مدل‌ها به بازارهای بین‌المللی نیز می‌رسند، مانند مدل‌های ردمی K40 و K40 GT که با برند پوکو و با نام‌های Poco F4 و Poco F3 GT عرضه جهانی شدند.

مخاطبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی شیائومی، از ویژگی‌های دیگر این گوشی‌ها مطلع شوند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز