گوشی شیائومی پرفروش تر است یا گوشی اپل؟

روند بهبود اوضاع بازار گوشی در جهان با برتری گوشی شیائومی بر اپل وارد فاز جدیدی شده است.
به گزارش کاماپرس، بعد از چند ماه از تاثیر کرونا در بازار گوشی موبایل، حالا کم کم نشانه هایی از رونق گرفتن این بازار دیده می شود. در این بهبود بازار شرکت شیائومی چین توانسته اپل را پشت سر بگذارد و به سومین تولید کننده گوشی در جهان تبدیل شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

نتایج تحقیقات سه شرکت بزرگ به نام‌های IDC، کانترپوینت و کانالیس، ثابت می کند که برای اولین بار و بر اساس آمار سه ماهه سوم سال جاری شرکت شیائومی چین توانسته جایگاه سوم شرکت تولید کننده گوشی در جهان را به نام خود کند. بر اساس این تحقیقات در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر فروش این شرکت چینی رکورد زده و با 40 درصد افزایش به 46 تا 47 میلیون دستگاه رسیده است. اپل هم با فاصله کمی در جایگاه چهارم قرار دارد.

جای خالی هوآوی و جولان شیائومی

اپل در سه ماهه سوم 41.6 میلیون دستگاه گوشی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد پایین آمده است. آمارهای هر سه شرکت مذکور نشان می‌دهد که اپل پس از شیائومی در جایگاه چهارم قرار دارد.یکی از دلایل رشد شیائومی مشکلاتی است که برای رقیب داخلی‌اش رخ داده است.

آریاک سفر

کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد شیائومی توانسته برخی مشتریان هوآوی را از آن خود کند.اخیرا هوآوی جایگاه اولین تولید کننده گوشی در جهان را به خاطر تحریم‌های آمریکا به سامسونگ باخته است.

به گزارش فارس، آمارها نشان می دهد سامسونگ در سه ماهه سوم 2020 هشتاد میلیون دستگاه فروخته اما شرکت هوآوی نسبت به سال گذشته 30 میلیون گوشی کمتر روانه بازار کرده است.
دولت آمریکا به دلایل مختلف مثل مطرح کردن این اتهام که هوآوی با دولت چین ارتباط دارد و برای پکن جاسوسی می‌کند تحریمهایی را علیه این شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی اعمال کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اپلشیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز