آیا برای خرید گوشی به برند شیائومی اعتماد کنیم؟

خرید گوشی
لست سکند

همه حداقل یکبار، بر سر دوراهی خریدن یا نخریدن محصولات چینی قرار گرفته‌ایم و با وسوسه ناشی از قیمت مناسب این محصولات دست و پنجه نرم کرده‌ایم.

به گزارش کاماپرس، شیائومی یکی از کمپانی هایی است که کابوس قیمت پایین = کیفیت پایین را برای همیشه به خاطرات فرستاده است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بازار موبایل جهانی، طبق آمار و ارقام در تسخیر کمپانی سامسونگ و شیائومی است تا جایی که رقابت بین این دو برند قدرتمند، حسای زبانزد شده است.

بررسی آخرین آمار فروش گوشی های شیائومی، حاکی از آن است که محصولات این برند فرسنگ ها از مفهوم «بی کیفیت» فاصله گرفته و وارد دوره جدیدی شده اند. در واقع سال 2018 شروع جدیدی برای شیائومی به حساب می‌آید چرا که 60 درصد از فروش خود را خارج از کشور چین به ثبت رسانده در حالی که قبل از آن، فروش این گوشی در کشور چین همیشه رکوردار بود.

اگر قصد خرید گوشی موبایل را داشته باشید قطعاً برخی از مدل‌های این برند را نیز مد نظر قرار داده‌اید. 19کالا در ادامه به برخی از واقعیت‌های مرتبط به برند شیائومی اشاره خواهد کرد که ممکن است در تصمیم به خرید شما تاثیرگذار اشد.

راز آسمان پایتخت

جالب است بدانید که شیائومی همواره سعی کرده است تا بهترین و قدرتمند‌ترین تراشه‌های موجود در بازار را در گوشی‌های خود استفاده کند. در واقع هم پرچمداران و هم میان‌رده‌های این برند از نظر قدرت سخت‌افزاری به نسبت بسیاری دیگر از کمپانی‌های مدعی موجود در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

نقطه قوت گوشی‌های شیائومی چیست؟

از مهمترین نقطه قوت گوشی‌های این برند می‌توان به طراحی جذاب و کیفیت ساخت عالی بدنه آنها اشاره کرد. برای مثال کمتر گوشی این برند را این روزها می‌توانید ببینید که از محافظ گوریلاگلس و یا پوشش نانو دافع آب و مایعات بهره نبرده باشد که به نسبت بسیاری دیگر از برندهای موجود در بازار یک امتیاز عالی محسوب می‌شود.

دومین موردی که مخصوصاً برای بسیاری از گیمرها و کسانی که استفاده سنگینی از گوشی‌های خود دارند حائز اهمیت است، سخت‌افزار این گوشی‌هاست. همان طور که گفته شد شیائومی همواره سعی می‌کند برای رقابت و ماندن در این بازار پرزرق و برق، از بهترین تراشه‌های موجود در بازار استفاده کند. اگر امتیاز ثبت شده برای گوشی شیائومی در بنچمارک‌های مختلف را با سایر برندها مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

این گوشی‌ها به نسبت امکاناتی که دارند قیمت بسیار مناسبی نیز دارند، به راستی دلیل آن چیست؟

مهمترین آن را می‌توان فروش آنلاین مستقیم و بدون تبلیغات پولی اشاره کرد:

در واقع شیائومی پول خود را صرف تبلیغات نمی‌کند و از این طریق باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و بازاریابی شده که به دنبال آن قیمت تمام شده محصولاتش بسیار کاهش می‌یابد؛ اما علاوه بر این، سیاست‌های دیگری را هم در پیش گرفته است، برای مثال محصولات خود را تنها به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. به این طریق واسطه‌ها را حذف کرده و حاشیه سود خرده فروشی به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. نتیجه آن تحویل یک محصول باکیفیت و با برچسب قیمتی بسیار کم است. جالب است بدانید که این شرکت تنها به تبلیغات از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان متکیست. سیاست دیگری که این غول تکنولوژی آسیایی در پیش گرفته «فلش سلز» است. در این روش این شرکت محصولات خود را در تعداد محدودی و به صورت نوبتی (40 تا 50 هزار دستگاه در هر نوبت.) به فروش می‌رساند. از این طریق هزینه‌های نگهداری را به صفر رسانده و سود خوبی کسب می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز