کرونا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار ندارد

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل از تاثیر 10 درصدی کرونا بر بازار موبایل خبر داد و گفت: در حال حاضر کمبودی در این بازار نداریم.

به گزارش کاما پرس، رضا قربانی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در حال حاضر تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار ندارد، افزود: با توجه به میزان واردات موبایل به کشور که مازاد بر میزان مصرف است، نباید نگران کمبود موبایل در بازار و یا گرانی آن بود اما به نظر می‌رسد ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک برای این بازار تاثیرات منفی بگذارد.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه شیائومی بزرگترین شرکت تلفن همراه در چین محسوب می‌شود و به سرعت سهم بازارهای جهان را گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی سهم این برند نسبت به هوآوی هم افزایش پیدا کرده است. معمولا در روزهای سال نوی میلادی در چین با آمدن تعطیلات طولانی قیمت تلفن همراه تا حدودی در بازارها افزایش پیدا می‌کرد اما این بار این اتفاق با آمدن ویروس کرونا همزمان شد.

قربانی در ادامه گفت: در حال حاضر هر چند برند سامسونگ نیز در منطقه‌های هند، ویتنام، ترکیه و مالزی تولید می‌شود اما قطعات مهم تولید گوشی موبایل نیز در این کشورها از چین تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم مهار ویروس کرونا باعث افزایش 10 درصدی قیمت موبایل و لپ تاپ خواهد شد، اظهار کرد: این افزایش قیمت البته کاذب است. در خصوص بازار موبایل در داخل کشور اما ثبت سفارش و واردات موبایل قبل از شیوع این ویروس انجام شده و از بابت تامین بازار موبایل نیز فعلا جای نگرانی وجود ندارد.

آریاک سفر

قربانی با ذکر اینکه با ثبت سفارش در دی ماه یک میلیون و ۶۹۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شد، اعلام کرد: در صورتی که تا آخر سال جاری نیز یک میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه وارد کشور شود، نیاز کشور مرتفع خواهد شد.

 

قربانی همچنین از تاثیر ارز نیمایی بر افزایش قیمت موبایل سخن گفت و ادامه داد: قیمت درهم نیمایی یک ماه پیش سه هزار و ۱۰۰ تومان بود در حالی که امروز  نزدیک به ۴ هزار تومان است.

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز