چین هم بالاخره تحریم شد

چین هم بالاخره تحریم شد-کاماپرس
ژیوار

اتحادیه اروپا در سیزدهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه، برای اولین بار شرکت‌های چینی را که مظنون به کمک به کرملین هستند، تحریم کرد.

به گزارش کاماپرس، پیش‌تر نیز اتحادیه اروپا در تلاش بود تعداد معدودی از شرکت‌های چینی را مجازات کند، اما واکنش پکن و ملاحظات برخی کشورهای عضو این اتحادیه از وضع چنین تحریم‌هایی جلوگیری می‌کرد. با توجه به داده‌های گمرک چین، تجارت دو‌جانبه روسیه با چین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۱۳ میلیارد یورو بوده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

در بسته جدید تحریمی علیه روسیه، نام ۲۰۰ فرد و نهاد که عمدتا روسی هستند به فهرست تحریم‌ها افزوده شده که در حال حاضر بیش از ۲ هزار نام را در بر می‌گیرد.

این بسته تحریمی هیچ فرد مرتبط با مرگ الکسی ناوالنی، برجسته‌ترین منتقد پوتین، رئیس جمهوری روسیه را شامل نمی‌شود.

جزئیات دقیق تحریم‌های سنگین علیه روسیه در تارنمای رسمی اتحادیه اروپا که احتمالا آخر هفته منتشر می‌شود، مشخص خواهد شد.

دریان سفر امید

اتحادیه اروپا همچنین مجازات‌هایی را برای موسساتی که به آموزش کودکان ربوده شده از اوکراین می‌پردازند، در نظر گرفته است.

سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه همزمان با دومین سالگرد تهاجم نظامی مسکو به اوکراین تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

کشور مجارستان تنها عضو اتحادیه اروپا بود که با تحریم‌های جدید علیه ۲۰۰ فرد حقیقی و حقوقی روس مخالفت کرد. این کشور نگران است که محدودیت‌های ایجاد شده علیه شرکت‌های روسی بر صنعت برق مجارستان تاثیرگذار باشد. بیش از 50 درصد از برق مجارستان را شرکتی تولید می‌کند که پیانکار اصلی آن روس است.

آخرین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه تقریباً به طور کامل بر موضوع دور زدن تحریم‌ها تمرکز دارد.

چین، ترکیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، امارات عربی متحده، صربستان و ارمنستان ماه‌ها است که تحت نظارت اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

دیوید اوسالیوان، فرستاده ویژه این اتحادیه در امور تطبیق تحریم‌ها در ماه دسامبر گذشته اظهار داشت: «من فکر می‌کنم باید واقع‌بین باشیم. همیشه راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد.»

همچنین یک دیپلمات در این باره گفت که تحریم‌های وضع شده علیه روسیه آن‌قدری که اتحادیه اروپا امیدوار بود، مؤثر نیستند، چرا که روسیه همچنان آنچه را که می‌خواهد، به دست می‌آورد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز