چرا منطقه زعفرانیه محبوب است؟

زعفرانیه

زعفرانیه یکی از محله‌های شمال شهر تهران و منطقه شمیران است. این محله که در کوهپایه‌های البرز قرار دارد، و آمیزه‌ای از شهرسازی مدرن و سنّتی در آن به چشم می‌خورد. زعفرانیه یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق تهران می‌باشد.

به گزارش کاماپرس، زعفرانیه از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر (پهلوی) و محمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به رودخانه ولنجک محدود می‌شود. زعفرانیه یکی از مرتفع‌ترین محله‌های پایتخت است و ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

این محله در ناحیه ۲ از منطقه ۱ شهرداری تهران قرار دارد و جمعیت آن بر اساس آخرین سرشماری برابر با ۲۴٬۴۲۵ نفر بوده‌است. اماکن مهمی نظیر کاخ موزه سعدآباد، فرمانداری شهرستان شمیرانات، دادگاه ویژه روحانیت و چندین سفارتخانه از جمله سفارتهای آفریقای جنوبی و برزیل در این محله قرار دارند.

با وجود کمی و کاستی‌هایی که در شیوه دسترسی به منطقه زعفرانیه وجود دارد و همچنین ناهمگونی از نظر ساخت و ساز و برخی موارد در مورد رانش زمین و قرارگیری روی گسل، هیچ کدام از این المان‌ها باعث توقف ساخت و ساز نشده و جالب است که هر روز به محبوبیت این منطقه افزوده می‌شود.
یکی از علت‌های مهم این محبوبیت، آب و هوای لطیف کوهستانی است. دوم کاخ سعدآباد که یکی از دلپذیرترین باغات تهران است. سوم مرکز خرید پالادیوم است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.
چرا این منطقه را زعفرانیه می‌نامند؟
چندین روایت وجود دارد. یکی از این روایت‌ها آمده است که زمانی تنها آبادانی این منطقه کاخ سعدآباد بوده است و رنگ دیوارها و درب اصلی این کاخ به رنگ زعفرانی است. جالب بدانید که نه تنها در این کاخ زعفران کشت می‌شده بلکه بسیار خوب عمل می‌آمده و از این بابت معروف بوده است.آشنایی با موقعیت و نقشه زعفرانیه
به گزارش ایسنا، روی نقشه اگر به خیابان‌های فرعی زعفرانیه سر بزنیم خیابان کیهان، خیابان الف، خیابان پسیان، خیابان ولنجک، خیابان ساسان و بلوار بهزادی و … در ادامه قصد داریم با بررسی آگهی املاک ملک هفت در این منطقه تا حدودی شما را با آگهی املاک زعفرانیه در خیابان‌های این منطقه آشنا کنیم:
متراژ اغلب بناهای این منطقه زیر 300 متر است. خیابان امیر سوری یکی از گران‌ترین بخش‌های منطقه است که پر است از خانه‌های نوساز و کلید نخورده.
یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین و البته گران‌ترین خیابان‌ها، خیابان پسیان است. عمر بناها در این خیابان بالاست و قیمت‌ها هم بسیار زیاد است.
خیابان ثارالله، کیهان، خدامراد و ماکوئی پور تقریبا دارای یک رنج قیمت خرید خانه بوده و خانه ‌های بالای 150 متر تا 200 متر پیدا می‌کنید و خانه‌های نوساز نیز در این خیابان‌ها زیاد است.
خیابان اعجازی را هم می‌توان یکی از خیابان‌های قدیمی با خانه‌های قدیمی در منطقه دانست.

آریاک سفر

امکانات منطقه زعفرانیه چیست؟
کاخ موزه سعدآباد یکی از دیدنی‌ترین مناطق تهران است. این کاخ پر است از موزه‌ های متعدد که یادآور تاریخ و هنر است و در کنار باغ بسیار زیبایی که در جوار رودخانه دارآباد، زیبایی و آبادانی را به منقطه هدیه داده است. اطراف این منطقه پر است از پارک‌های جنگلی که مقصد بسیاری از گردشگران است.
جدا از بخش طبیعی و تاریخی، پاساژ پالادیوم نیز یکی از مقاصد مهم تهران برای خرید است. پالادیوم که چند سالی بیشتر از افتتاح آن نگذشته است پاتوق بسیاری از شمال نشینان پایتخت برای خرید برندهای گران قیمت خارجی است. اولین منظره‌ای که از پالادیوم می‌بینید ، برندها هستند که بر درودیوار این پاساژ خودنمایی می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ملک هفت
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز