چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) حالا می‌تواند به اینترنت متصل شود

چت‌بات ChatGPT اکنون از افزونه‌ها و پلاگین‌هایی پشتیبانی می‌کند که به او اجازه می‌دهد از منابع اطلاعاتی جدید، از جمله وب‌سایت‌های شخص ثالث استفاده کند.

به گزارش کاماپرس، شرکت OpenAI در حال اضافه‌کردن پشتیبانی از پلاگین‌ها به ChatGPT است؛ ارتقایی که قابلیت‌های این چت‌بات معروف را به طور گسترده گسترش می‌دهد و برای اولین‌بار به آن امکان دسترسی به داده‌های زنده حال حاضر را از اینترنت می‌دهد.

تابه‌حال، ChatGPT تنها با داده‌های آموزشی که با سال ۲۰۲۱ میلادی به پایان می‌رسید، محدود شده بود. OpenAI می‌گوید که افزونه‌ها نه‌تنها به این چت‌بات اجازه می‌دهند به اینترنت دسترسی داشته باشد، بلکه با وب‌سایت‌های خاص نیز تعامل خواهند داشت و به طور بالقوه تغییر می‌کنند. این سیستم به یک رابط گسترده برای انواع خدمات و سرویس‌ها تبدیل می‌شود. این شرکت عنوان کرده که این امر تقریباً مانند این است که به سرویس‌های دیگر اجازه داده می‌شود تا «چشم و گوش» ChatGPT باشند.

بیشتر بخوانید:

OpenAI دسترسی افزونه‌ها را برای مجموعه محدودی از کاربران ارائه می‌کند. در ابتدا، 11 افزونه برای سایت‌ها از جمله Expedia، OpenTable، Kayak، Klarna Shopping و Zapier وجود دارد. OpenAI همچنین برخی از افزونه‌های خود را ارائه می‌کند، یکی برای تفسیر کدهای برنامه‌نویسی و دیگری به نام «Browsing»، که به ChatGPT اجازه می‌دهد اطلاعات را مستقیماً از اینترنت دریافت کند. ویژگی آزمایشی افزونه Browsing شبیه چت‌بات بینگ جدید مایکروسافت است که دارای فناوری سفارشی است که اطلاعات GPT-4 (مدل زبانی زیربنای ChatGPT) را از اینترنت تغذیه کرده و داده‌های به‌روز را از آن استخراج می‌کند.

آریاک سفر

در زمان تفویض اختیار به ChatGPT، نگرانی‌های آشکار بسیاری پدید می‌آیند و کارشناسان قبلاً در واکنش به آزمایش OpenAI انجام شده با GPT-4 در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. برای مثال، وقتی که این هوش مصنوعی توسط یک آزمایش‌کننده انسانی هدایت می‌شد، ربات قادر به ایجاد دستورالعمل‌هایی برای استخدام کارگری از یک سایت آگهی استخدام برای تکمیل یک فرم CAPTCHA بود که توانایی پاسخ به آن را نداشت. درواقع ChatGPT دنبال استخدام یک انسان بود تا تست‌های «من ربات نیستم» امنیتی اینترنت را برای او انجام دهد.

OpenAI می‌گوید که تهدیدهای ناشی از این افزونه‌ها را در نظر گرفته است و چندین پروتکل از جمله محدودکردن دسترسی پلاگین‌ها برای تعداد بسیار کمی از افراد برای شروع را اعمال کرده است. در وبلاگ این شرکت نوشته شده است که در ابتدا تعداد کمی از توسعه‌دهندگان و کاربران نسخه پولی ChatGPT Plus را برای دسترسی به افزونه در اولویت قرار می‌دهد و لیست ثبت‌نامی برای ایجاد صف انتظار نیز در دسترس قرار خواهد داد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر به وب‌سایت رسمی OpenAI مراجعه کنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز