بهترین گلس محافظ صفحه گوشی برای ما کدام است؟

لست سکند

گوشی‌های هوشمند به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره انسان تبدیل شده‌اند و برای برقراری ارتباط، سرگرمی و حتی کار به آن‌ها متکی است. بااین‌حال، با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، خطر آسیب‌دیدن صفحه‌نمایش آن‌ها نیز افزایش‌یافته است. برای محافظت از دستگاه‌ها در برابر خط‌وخش، محافظ‌های شیشه گوشی‌های هوشمند که به‌عنوان «گلس» در بازار شناخته می‌شوند، به یک لوازم جانبی محبوب تبدیل شده‌اند.

کاماپرس در این مقاله به بررسی انواع محافظ شیشه و صفحه‌نمایش گوشی هوشمند می‌پردازد.

محافظ صفحه‌نمایش شیشه سکوریت (Tempered Glass)

شیشه سکوریت تحت عملیات حرارتی و شیمیایی مختلفی قرار می‌گیرد که باعث افزایش استحکام می‌شود. شیشه سکوریت که برای ساخت شیشه جلو خودرو، شیشه ایمنی، لوازم آشپزخانه و غیره استفاده می‌شود، در ساخت گلس‌های شیشه‌ای نیز کاربرد دارد. شیشه سکوریت باکیفیت به دلایلی مانند شفافیت و عبور نور مناسب، ضد انعکاس، ظاهر مناسب و غیره به‌عنوان یکی از بهترین محافظ‌های صفحه‌نمایش در نظر گرفته می‌شود.

محافظ صفحه‌نمایش پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET)

محافظ‌های صفحه پلی‌اتیلن‌ترفتالات یا PET، پلاستیکی از فیلم پلی‌استر هستند که یک طرف آن دارای روکش مات و در طرف دیگر چسب سیلیکونی است. محافظ‌های صفحه پلاستیکی باکیفیت PET به دلیل ویژگی ضدخش خود شناخته می‌شوند. آن‌ها شفاف هستند و با افزودن یک‌لایه محافظ به صفحه‌نمایش از خراشیدگی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند جلوگیری می‌کنند. از جنبه منفی این گلس‌ها می‌توان به محافظت کمتر در برابر ضربه در مقایسه با محافظ‌های شیشه‌های سکوریت شده دارند اشاره کرد. بااین‌حال، گلس‌های PET شفافیت عالی دارند، نسبتاً انعطاف‌پذیر هستند و خرد نمی‌شوند.

راز آسمان پایتخت

محافظ ترموپلاستیک پلی‌یورتان

محافظ صفحه‌نمایش ترموپلاستیک پلی‌یورتان یا TPU از پلاستیک تقویت شده شیمیایی و مقاوم در برابر خش استفاده می‌کند. محافظ‌های صفحه‌نمایش TPU انعطاف‌پذیر هستند و حداکثر استحکام را دارند. آن‌ها همچنین دارای خواص مقاوم در برابر روغن و چربی هستند. علاوه بر این، آن‌ها نوعی پلاستیک لاستیکی دارند که می‌تواند لبه به لبه با هر نمایشگر تلفن همراه شود. محافظ‌های TPU نسبت به محافظ‌های صفحه پلاستیکی PET بهتر از ضربه محافظت می‌کنند. مواد TPU دارای خواص ارتجاعی و نرمی هستند که باعث می‌شود ضربه‌های ملایم و غیر شدید را بدون خراش یا شکستن صفحه‌نمایش جذب کند. همچنین می‌تواند در مقابل ریزش‌ها و خراش‌های سبک‌تر مقاومت کند و درعین‌حال تمام یا بیشتر ترکیب اصلی خود را حفظ کند. بااین‌حال، ممکن است نصب آن‌ها دشوار باشد.

بیشتر بخوانید:

محافظ صفحه‌نمایش حریم خصوصی (پرایوسی)

اگر دوست ندارید مردم هنگام استفاده از گوشی در مکان‌های عمومی به صفحه‌نمایش شما نگاه کنند، محافظ صفحه‌نمایش پرایوسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گوشی شما است. محافظ‌های صفحه‌نمایش پرایوسی از شیشه سکوریت ساخته شده‌اند و مقداری قطبش یا پلاریزاسیون را شامل می‌شوند. این امر برای محدودکردن مؤثر زاویه دید گوشی مفید است. این نوع گلس‌ها را می‌توان با پلاستیک PET نیز ساخت که دارای یک لایه مخصوص است که زاویه دید مؤثر را کاهش می‌دهد.

محافظ صفحه‌نمایش ضد تابش (Anti-Glare)

محافظ‌های صفحه‌نمایش ضد تابش با روکش مات عرضه می‌شوند که به طور مؤثر درخشش صفحه‌نمایش را در مناطق روشن کاهش می‌دهد. آن‌ها در دو نوع پلاستیکی یا شیشه‌ای موجود هستند که اثر انگشت را نیز کاهش می‌دهند. بااین‌حال، آن‌ها می‌توانند بر وضوح نمایشگر تأثیر گذاشته و کیفیت تصویر نسبتاً پایین‌تری را ارائه دهند. به همین دلیل، کاربرانی که کارشان شامل استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه در مکان‌های روشن است، یک محافظ صفحه‌نمایش ضد تابش برایشان مفید خواهد بود.

محافظ صفحه‌نمایش هیدروژل

هیدروژل ماده دیگری است که به‌عنوان محافظ صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. هیدروژل یک پلاستیک فراوری شده لاستیکی است که مقاومت بهتری در برابر خراش نسبت به محافظ صفحه‌نمایش PET دارد. ماده هیدروژل الاستیک است و به‌راحتی ترک نمی‌خورد. این به دلیل توانایی‌های خودترمیمی شناخته شده است که خراش‌های جزئی را به‌تنهایی برطرف می‌کند. بااین‌حال استفاده و نصب آن می‌تواند کمی باشد.

امروزه انواع مختلفی از محافظ‌های شیشه گوشی هوشمند در بازار موجود است که در عین حفظ حساسیت لمسی، سطوح مختلفی از محافظت در برابر خط‌وخش و ترک را ارائه می‌دهند. محافظ‌های شیشه سکوریت رایج‌ترین نوع هستند و محافظت عالی را بدون لطمه‌زدن به حساسیت لمس ارائه می‌دهند. محافظ‌های شیشه‌ای مایع یک لایه محافظتی نامرئی ایجاد می‌کنند؛ اما قبل از استفاده به چندین ساعت برای خشک‌شدن نیاز دارند. محافظ‌های صفحه‌نمایش حریم خصوصی، حریم خصوصی را برای اطلاعات حساس فراهم می‌کنند درحالی‌که محافظ‌های صفحه‌نمایش ضد تابش نور را در شرایط روشن کاهش می‌دهند. مهم است که محافظ شیشه گوشی هوشمند را بر اساس نیازها و ترجیحات خاص خود انتخاب کنید تا از حداکثر محافظت از صفحه‌نمایش دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز