گوشی جدید موتورولا که بزرگ و کوچک می شود + تصویر

سه سال پس از معرفی گوشی بسیار محبوب Razr، موتورولا گوشی Rizr را معرفی کرد. درحالی‌که این محصول موردپسند کاربران بسیاری بود، اما هرگز نتوانست همان سطح از محبوبیت نسل پیشین خود را به دست آورد. این دو دستگاه در بسیاری از ویژگی‌های طراحی مانند هم بودند ولی Rizr خود را از طریق صفحه‌نمایش با صفحه‌کلید زیر آن متمایز می‌کرد.

به گزارش کاماپرس، 17 سال پس از عرضه آن محصول، با اینکه همه چیز تغییر کرده است، اما پس از رستاخیز Razr به‌عنوان یک گوشی هوشمند تاشو، موتورولا که اکنون تحت مالکیت لنوو است، Rizr را در کنگره جهانی موبایل (MWC) به شکل مفهومی بازگردانده است.

نسخه جدید Rizr به‌جای نمایشگر چرخان نسخه قدیمی، یک نمایشگر رول شونده دارد. این گوشی مفهومی کاملاً بی‌شباهت به گوشی‌های تاشو نیست، زیرا فناوری صفحه‌نمایش آن‌طوری طراحی شده است که مقدار بیشتری را در فضای کمتری قرار دهد. این گوشی به طور پیش‌فرض، صفحه‌نمایش جمع‌و‌جور پنج اینچی با نسبت ۱۵ به ۹ دارد. هنگامی که برنامه‌های خاصی باز می‌شوند، ژست‌ها فعال می‌شوند یا جهت آن تغییر می‌کند، نمایشگر این گوشی به‌صورت مکانیکی تا 6٫5 اینچ با نسبت تصویر ۲۲ به ۹22:9 افزایش می‌یابد.

این بدان معناست که کاربر می‌تواند با فشاردادن یک دکمه، یک گوشی کوچک را به یک گوشی بزرگ‌تر تبدیل کند. تنها چیزی که لازم است دو بار ضربه‌زدن روی دکمه پاور است. اگرچه موتورولا می‌گوید اگر این دستگاه به تولید انبوه برسد، کنترل‌ها ممکن است متفاوت باشند.

آریاک سفر

مکانیسم چرخشی به طور خودکار نمایشگر را در برنامه‌هایی مانند YouTube برای تجربه همه‌جانبه‌تر و همچنین در برنامه ایمیل گسترش می‌دهد تا فضای بزرگ‌تری برای تایپ در اختیار کاربر قرار دهد. هنگامی که نمایشگر بزرگ می‌شود، نمادها و کاغذدیواری‌ها در صفحه اصلی نیز از نو مرتب می‌شوند.

کلیپ گوشی مفهومی موتورولا Rizr

این نمایشگر، یک صفحه‌نمایش pOLED است که توسط شرکت BOE ساخته شده است و مانند همه نمایشگرهای قابل چرخش و تاشو، درمورد مقاومت آن سؤالات بسیاری مطرح است. این پنل در پشت دستگاه قرار می‌گیرد و قسمت کوچکی از نمایشگر را برای اعلان‌ها یا به‌عنوان آینه کوچکی برای پیش‌نمایش عکس‌های دوربین در دسترس می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

 

نکته جالب دیگر این ایده این است که بلندگوی بالایی و دوربین سلفی در واقع در پشت پنل نمایشگر قرار می‌گیرند؛ بنابراین هر بار که تماسی برقرار می‌شود یا دوربین سلفی باز شود، نمایشگر پایین می‌آید.

بااینکه ممکن است این یک ایده بکر به نظر برسد، اما چیزی که در کنگره جهانی موبایل نمایش‌داده‌شده، تنها یک ایده مفهومی است. شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز مانند سازندگان خودرو، برای درک سلایق مصرف‌کنندگان و نشان‌دادن گزیده‌ای از فعالیت‌های واحد تحقیق و توسعه خود، دست به نمایش ایده‌های مفهومی می‌کنند که اغلب به مرحله تولید و دنیای واقعی نمی‌رسد.

شرکت مادر موتورولا، یعنی لنوو، باتوجه‌به سابقه خود، هرگز از نمایش و تولید محصولاتی با شکل نامتعارف و نوآورانه خودداری نکرده است؛ چه تبلت با جوهر الکترونیکی باشد و چه لپ‌تاپ تاشو ThinkPad X1 Fold.

مخاطبان می‌توانند جهت مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی موتورولا مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موتورولا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز