شیائومی عینک واقعیت مجازی جدید خود را معرفی کرد

عینک شیائومی
لست سکند

واقعیت مجازی (AR) یک ایده هیجان‌انگیز است؛ اما مشخص نیست که آیا قدرت محاسباتی کافی در جهان برای به واقعیت پیوستن چنین مفهوم خارق‌العاده‌ای وجود دارد یا خیر.

به گزارش کاماپرس، شیائومی بدون ترس از عینک  Wireless AR Glass Discovery Edition خود در کنگره جهانی موبایل (MWC) رونمایی کرده است. این یک هدست AR جمع‌وجور است که از اسنپ‌دراگون XR2 نسل یک موجود در Quest Pro شرکت متا استفاده می‌کند. شیائومی می‌گوید این عینک‌های آفتابی بزرگ روشی زیبا برای ترکیب دنیای دیجیتال و واقعی ارائه می‌دهند، درحالی‌که مهم‌تر از همه، نیازی به اتصال فیزیکی به تلفن هوشمند ندارند.

پوسترهای تبلیغاتی عینک واقعیت مجازی شیائومی

به گفته مدیرعامل و مؤسس شیائومی، عینک واقعیت افزوده شیائومی نسخه اکتشاف دارای طراحی سبک‌وزن و درعین‌حال محکم با ساختار آلیاژ منیزیم-لیتیوم و مواد فیبر کربنی است. لنزهای الکترو کرومیک آن امکان دسترسی یکپارچه به واقعیت و دنیای مجازی را با یک کلیک فراهم می‌کند.

 

راز آسمان پایتخت

شیائومی با وزن 126 گرم، سخت‌افزار را از قطعات آلیاژ منیزیم-تیتانیوم و فیبر کربن ساخته تا بار را سبک کند. همچنین شیائومی می‌گوید که باتری این عینک از نوع آند سیلیکونی-اکسیژن بوده و سفارشی ساخته شده است که به گفته شیائومی، بار فیزیکی کاربر را کاهش می‌دهد.

نمایشگر عینک واقعیت مجازی شیائومی

در مورد نمایشگرها، این هدست دارای یک جفت نمایشگر microOLED است که به یک جفت منشور «آزاد و هدایت‌کننده نور» متصل شده‌اند؛ به‌طوری‌که با تراکم پیکسلی، چشمان کاربر مربع‌ها را تشخیص ندهند. این شرکت همچنین می‌گوید که کاربران کاهش روشنایی کمتری را نسبت به سایر نمایشگرهای نزدیک تجربه خواهند کرد و می‌توانند حداکثر روشنایی 1200 نیت را به دست آورند. همچنین برای تمرکز، جلوی لنزها الکترو کرومیک هستند و زمانی که کاربر نیاز به تمرکز روی دنیای مجازی دارد، به طور خودکار کم‌نور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گفته می‌شود که ردیابی دستی پیشرفته، شکل جدیدی از تعامل کاربر را امکان‌پذیر می‌کند و به‌موجب آن می‌توان از دست‌ها برای دست‌کاری دنیای دیجیتال استفاده کرد. در یک ویدئوی مفهومی، شخصی که از آن استفاده می‌کند به چراغ هوشمند نگاه می‌کند و با تکان‌دادن سوئیچ مجازی که روی خود دستگاه معلق است، آن را غیرفعال می‌کند.

کنترل واقعیت مجازی با دست

ظهور این عینک همچنین بخشی از برنامه‌های خود کوالکام برای استفاده از پلتفرم Snapdragon Spaces  برای تقویت دستگاه‌های واقعیت ترکیبی (XR) است. سخت‌افزار شیائومی، زمانی که با دستگاه سازگاری مانند شیائومی ۱۳ جدید جفت شود، به‌قدری تأخیر را کاهش می‌دهد که کاربر متوجه کمبود سیم نخواهد شد.

متأسفانه، هیچ صحبتی در مورد قیمت یا عرضه این عینک در میان نیست؛ زیرا این یک دستگاه مفهومی است. مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز