نمایشگرهای سامسونگ در CES23 بزرگ ‌تر، نازک‌ تر و روشن ‌تر از همیشه

سامسونگ-کاماپرس

در نمایشگاه CES 2023 مجموعه تلویزیون‌های 2023 سامسونگ به‌روزرسانی‌های متنوعی را دریافت کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی‌های نازک‌تر، سیستم‌های صوتی بهتر، بازی‌های مبتنی بر ابر 4K و برخی برنامه‌های کاربردی سلامت جدید که این شرکت از بخش تلفن همراه خود وام گرفته است، اشاره کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ اولین مروج فناوری صفحه‌نمایش microLED بود که از چراغ‌های LED کوچک به‌عنوان پیکسل‌های جداگانه به‌جای استفاده از آن‌ها به‌عنوان نور پس‌زمینه تلویزیون‌های مبتنی بر LCD استفاده کرد. متأسفانه، تلویزیون‌های microLED، بزرگ (از 110 اینچ)، گران‌قیمت و تا حدودی رزولوشن محدود دارند.

Micro LED CX جدید این شرکت، با 76 اینچ، کوچک‌ترین تلویزیون حال حاضر این سری است که سامسونگ قول داده که این مدل، مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلویزیون میکرو ال‌ای‌دی خواهد بود که تاکنون عرضه شده است.

نمایشگرهای QD-OLED بزرگ‌تر می‌شوند

S95B سامسونگ یکی از اولین تلویزیون‌های مبتنی بر فناوری QD-OLED بود که در CES 2022 معرفی شد. اما با حداکثر اندازه نمایشگر ۶۵ اینچی، این صفحه‌نمایش خیره‌کننده 4K در مقایسه با مدل‌های QLED و OLED که تا ۹۸ اینچ تولید می‌شوند، کمی کوچک به نظر می‌رسید. اما امسال، سامسونگ یک گزینه جدید ۷۷ اینچی QD-OLED در سبد محصولات خود دارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

نمایشگرهای Neo QLED همچنان پیشرفته‌تر می‌شوند

فقط به این دلیل که سامسونگ در مورد microLED و QD-OLED جدی است، فکر نکنید که سرمایه سازان اصلی خود، یعنی تلویزیون‌های mini-LED Neo QLED را فراموش کرده است. در سال 2023 حداقل دو مدل جدید بزرگ در این رده قابل‌انتظار خواهد بود. QN95C پرچم‌دار تلویزیون 4K این شرکت است و به‌گونه‌ای طراحی شده است که همه اتصالات آن را در داخل شاسی تلویزیون قرار دهد، به‌جای اینکه در جعبه‌ای که QN95B از آن استفاده می‌کرد، قرار گیرد.

همچنان از وضعیت نصب دیواری این تلویزیون‌ها خبری در دست نیست، اما سامسونگ این سری را مانند تلویزیون Sero همگام با پایه‌های جدید خود عرضه کرده که توانایی چرخش از حالت افقی به عمودی و بالعکس را تنها در چند ثانیه ممکن می‌کند. QN95C همچنین دارای کاهش نور و پردازش ۱۴ بیتی جدید برای بهبودهای ادعایی در روشنایی و کنترل مقیاس خاکستری است که منجر به ارائه دقیق‌تر روشنایی و جزئیات می‌شود.

تمامی مدل‌های 2023 Neo QLED سامسونگ از فناوری جدید Auto HDR Remastering AI این شرکت نیز بهره می‌برند که می‌تواند اثرات HDR را به‌صورت لحظه‌به‌لحظه و به‌صورت صحنه به صحنه بر روی مواد SDR تجزیه‌وتحلیل و اعمال کند که می‌تواند تقریباً هر چیزی را که کاربر تماشا می‌کند، بهبود دهد.

در نهایت، QN95C با یک وب کم همراه است. این دوربین عمدتاً برای کنفرانس ویدئویی و تمرین استفاده می‌شود، اما با Health Monitor، یک نسخه از برنامه نظارت بر سلامت که ویژه تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده نیز کار می‌کند. به گفته این شرکت، این دوربین می‌تواند پنج علامت حیاتی کلیدی را تجزیه‌وتحلیل و اندازه‌گیری کند: ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب، تعداد تنفس، اشباع اکسیژن و شاخص استرس، از طریق تکنیکی به نام photoplethysmography از راه دور (rPPG)، یک فناوری بینایی رایانه‌ای هوشمند که علائم حیاتی را با تشخیص تغییرات رنگ پوست صورت ناشی از ضربان قلب ارزیابی می‌کند.

پرچمدار 8K سامسونگ که با شعار «ساخته شده برای تلویزیون ایده‌آل» ارائه شده، مدل QN900C است. از جایی که تولید QN900B 2022 متوقف شد، مدل جدید با کیفیت تصویر حتی بهتر به لطف یک جهش بزرگ در کنترل نور پس‌زمینه، به زندگی خود ادامه می‌دهد. کاربران عمیقاً تحت‌تأثیر توانایی QN900B برای ایجاد سیاهی عمیق و تصاویر فوق‌العاده روشن، بدون نشتی نور این نمایشگر قرار گرفته بودند، اما این تلویزیون تنها دارای ۳۶ ناحیه کنترل تیرگی محلی است. QN900C این عدد را به ۱۰۰۰ منطقه می‌رساند.

مانند QN95C، QN900C نیز کنتراست ۱۴ بیتی دارد، اما روشنایی خیره‌کننده ۴۰۰۰ نیتی 900C برنده مسابقه خواهد بود. در بخش صوتی معادله، به نظر می‌رسد که نام مدل 8K بالاتر خواهد بود؛ فناوری موسوم به «ریمسترینگ صدای 8K» برای حل «عدم تطابق بین محیط‌های صوتی با تسلط تئاتر و محیط‌های شنیداری خانگی» در نظر گرفته شده است. در حال حاضر عملکرد دقیق این ویژگی مشخص نیست، اما کاربران می‌خواهند صدای آن را بشنوند.

سامسونگ مدل 8K QN800C را در سال 2023 عرضه خواهد کرد، اما تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد این مدل به‌جز چند تصویر که بسیار شبیه به مدل QN900C است، ارائه نشده است.

هوشمندتر از همیشه

تلویزیون‌های 2023 سامسونگ به معنای واقعی کلمه، هوشمندتر از همیشه خواهند بود. این شرکت ماژول تک چیپ SmartThings Zigbee و Matter Thread خود را در داخل تلویزیون‌ها قرار می‌دهد که کاربر در صورت داشتن این تلویزیون‌های جدید سامسونگ، نیازی به SmartThings Hub ندارند.

سرویس Samsung TV Plus، تلویزیون رایگان و مبتنی بر آگهی و سرویس بر اساس تقاضا در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، اکنون بیش از ۱۸۰۰ کانال در سراسر جهان دارد.

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ Gaming Hub را به تلویزیون‌های مجهز به تایزن خود اضافه کرد و بازی‌های مبتنی بر ابر چشمگیر را مستقیماً به تلویزیون و بدون نیاز به کنسول ارائه کرد. برای سال ۲۰۲۳، Gaming Hub اکنون تشخیص می‌دهد که چه زمانی یک کنسول مانند پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس وصل شده است و آن دستگاه‌ها را به‌عنوان گزینه‌هایی در هاب به شما نشان می‌دهد. همچنین حالا برای اولین‌بار، Nvidia GeForce Now از بازی‌های 4K پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر برنامه Health Monitor، سامسونگ Samsung Telemedicine، برنامه‌ای که به مردم امکان می‌دهد قرار ملاقات تلفنی آنلاین با پزشکان را تنظیم کنند، را به تلویزیون‌های هوشمند خود اضافه می‌کند. پس از قرار ملاقات، سامسونگ می‌گوید افراد می‌توانند تجربه خود را ارزیابی کنند، برای پیگیری برنامه‌ریزی کنند، یا نسخه‌ای را از راه دور پر کنند و آن را تحویل دهند.

با حالت Relumino، سامسونگ راهکار کم‌بینایی مبتنی بر تلفن همراه خود را مستقیماً روی تلویزیون اعمال می‌کند. از هوش مصنوعی توسعه‌یافته سامسونگ برای ترسیم پویا لبه‌های عناصر روی صفحه و متعادل‌کردن رنگ‌ها استفاده می‌کند که به افراد کم‌بینا کمک خواهد کرد تا افراد، اشیا و متن را بهتر ببینند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز