پیام رسان وی (we) ؛ هرآنچه که باید بدانید

ژیوار

خبرها در چند روز گذشته، حاکی از آن است که از این پس کاربران ایرانی، برای دریافت کد رجیستری گوشی در سایت گمرک، حتما باید پیام رسان داخلی وی را نصب کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش از این، پیامک اعتبار سنجی برای رجیستری گوشی مسافرتی در گمرک، از طریق پیام کوتاه (اس ام اس)، ارسال می‌شد، اما حالا این کد از طریق اپلیکیشن وی ارسال می‌شود و هرکاربر ایرانی برای دریافت این کد اعتبار سنجی، لزوما باید پیام رسان داخلی وی را بر روی گوشی موبایل خود نصب کند.

بیشتر از بازار موبایل:

پیام رسان داخلی وی (we) ، توسط شرکت سامانه‌های هوشمند کاربردی در دانشگاه تهران تولید شده که با نهادهای متعددی از جمله گمرک کشور و همچنین سازمان اوج همکاری داشته است. شرکت سامانه‌های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران، دارای پنجره واحد تجارت فرامرزی دارای تاییدیه فنی است.

دریان سفر امید

لازم به ذکر است، درحالی‌که پنجره واحد تجارت فرامرزی، صراحتا در وبسایت خود، از استفاده از کلیه خدمات پیامکی سامانه‌های گمرکی بر روی پیامرسان وی، برای جلوگیری از اختلالات پیش آمده در شبکه مخابراتی خبر داده بود؛ روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک، ادعای مرتبط با اجباری بودن نصب پیامرسان وی را تکذیب کرد و اظهار داشت که پیامک‌های مربوطه همچنان از طریق اسم ام اس نیز برای کاربران ارسال خواهد شد.

گفتنی است، اجبار کاربران برای نصب یک اپلیکیشن داخلی برای استفاده از برخی خدمات خاص پیش از این نیز رواج داشته و مسئله تازه‌ای نیست؛ به طوری که گفته می‌شود، دانشگاه آزاد نیز برای اجازه دسترسی دانشجویان به سامانه آموزشی، نصب برنامه آی‌گپ را الزامی کرده بود، ضمن این‌که بانک ملی نیز سامانه پیامکی خود در بعضی از خدمات را تنها بر روی اپلیکیشن بله قرار داده است.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیام رسان وی (we) ؛ هرآنچه که باید بدانید

  1. حسن امامی گفته:

    سلام
    من درخواست دارم اطلاعات سابقه تماس های صوتی تماس های تصویری ذخیره شده در پیام رسان we من پاک شود .
    و در هنگام نصب مجدد بازیابی نگردد.
    خواهشمندم کمک کنید .

  2. حسن امامی گفته:

    سلام.
    لطفاً راهنمایی کنید چطور میتوان سابقه تماس و تصاویر ذخیره شده در پیام رسان we را حذف کرد.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز