پنج نکته کلیدی درباره مهاجرت کاری و شغلی به آلمان

لست سکند

آلمان یکی از کشورهایی است که با سیاست‌های باز پذیرش مهاجر هر ساله به تعداد زیادی نیروی کار خارجی در کشورش اقامت می‌دهد. بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۲۲ چیزی حدود ۲۲ میلیون مهاجر در این کشور اقامت دارند و این کشور سال گذشته به ۴ هزار ایرانی اقامت داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داع، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگر به دنبال مهاجرت به آلمان هستید لازم است برخی نکات ضروری را بدانید. در این گزارش تلاش داریم پنج نکته کلیدی برای مهاجرت کاری و شغلی به آلمان را با شما در میان بگذاریم.

۱. آلمان ویزای جست‌وجوی کار می‌دهد

آلمان از جمله کشورهایی است که برای متقاضیان کار ویزای جست‌وجوی کار صادر می‌کند. ویزای جست‌وجوی کار به این معنی است که دولت آلمان به شما اجازه می‌دهد شش ماه در این کشور زندگی کنید و در این مدت به دنبال کار بگردید. در صورتی که بتوانید از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار بگیرید، می‌توانید برای دریافت ویزای کار در این کشور اقدام کنید و اقامت‌تان تمدید می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

۲. پیشنهاد کاری در آلمان را جدی بگیرید

پیشنهاد کار یا داشتن جاب آفر هم یکی از روش‌های خوب برای مهاجرت کاری به آلمان است. اگر بتوانید قبل از مهاجرت به آلمان از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد شغلی دریافت کنید می‌توانید به کمک آن یک ویزای دو ساله کاری برای مهاجرت به آلمان دریافت کنید.

۳. کارت آبی در آلمان

دریافت پیشنهاد کاری در آلمان چند سطح مختلف دارد. اگر پیشنهاد کاری مناسبی دریافت کنید و حقوق مناسبی هم داشته باشید، می‌توانید «کارت آبی» دریافت کنید. این کارت بهترین نوع ویزای کاری در آلمان است و اعتبارش هم ۴ سال است که قابل تمدید است.

۴. چگونه می‌توانید از طریق مهاجرت کاری اقامت دائمی بگیرید؟

اگر بتوانید در آلمان ۵ سال سابقه کاری ثبت کنید می‌توانید برای دریافت اقامت دائمی در این کشور اقدام کنید. همچنین اگر ۸ سال در آلمان زندگی کنید هم می‌توانید برای گرفتن تابعیت آلمانی اقدام کنید.

۵. مهاجرت از طریق کارآفرینی

کارآفرینی یکی از موضوعات مورد توجه بیشتر کشورهای توسعه یافته برای پذیرش مهاجرت است. از آنجایی که بیشتر کشورهای اروپایی با بحران کار مواجه هستند از چهره‌های خلاقی که بتوانند در کشورشان موقعیت کاری ایجاد کنند استقبال می‌کنند. برای این کار باید بیزینس پلن خوبی داشته باشید و سودآور بودن ایده تان را هم ثابت کنید. به این ترتیب می‌توانید در گام اول یک اقامت ۳ ساله در آلمان بگیرید تا بعد برای تمدید آن اقدام کنید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان با سال‌ها تجربه می‌تواند فرصت مهاجرت کاری در کشورهای کانادا، آمریکا، آلمان، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، سوئد، اتریش و مجارستان را برای شما فراهم کند. همچنین کارشناسان این مجموعه می‌توانند در زمینه مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری هم به داوطلبان مشاوره بدهند.

همچنین مجموعه های اصطهباناتی، سروش فردا، الواپلای و آرال گام نیز این خدمات را ارایه می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آتیه آفرینانآرال گاماصطهباناتیالواپلایسروش فردا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز