پشت پرده گرانی 1.8 میلیونی سکه در یک هفته

ژیوار

سکه بهار آزادی در هفته اخیر با جهش شوکه‌کننده 1.8 میلیون تومانی از مرز 15 میلیون تومان گذشت و با قیمت 15 میلیون و 200 هزار تومان عرضه شد.
به گزارش کاماپرس، سکه کامل بهار آزادی در آخر هفته قبل 13 میلیون و 350 هزار تومان قیمتگذاری شده بود اما در آخرین روز هفته اخیر با یک میلیون و 850 هزار تومان افزایش به رکورد 15.2 میلیون تومان رسید. این رشد در حالی رخ داد که میزان افزایش قیمت سکه تمام از چهارشنبه تا پنج‌شنبه (دیروز) 900 هزار تومان بود.
مسعود یزدانی، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار سکه و طلا به ایسنا حباب قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد. او در تحلیل بازار سکه و طلای داخلی طی یک هفته اخیر، تاکید کرد که افزایش قیمت سکه و طلا بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز در داخل بوده است تا افزایش ۳۶ دلاری قیمت اونس جهانی.
یزدانی تاکید کرد: با توجه به قیمت اونس جهانی که در ابتدای هفته ۱۸۶۲ دلار و ۲ سنت بوده و در آخرین معاملات هفته اخیر به ۱۸۹۸ دلار و ۱ سنت رسیده است، علت رشد ۱.۵ میلیون تومانی قیمت سکه بیشتر ناشی افزایش نرخ ارز بوده است.
نایب رییس اتحادیه و طلا جواهر تهران ضمن تاکید براینکه در اصل چنانچه تنها قیمت اونس جهانی را مدنظر قرار دهیم، با این میزان رشد قیمت سکه و طلا مواجه نمی‌شدیم، افزود: این رشد قیمت سکه و طلا به افزایش لحظه‌ای نرخ ارز در کشور باز می‌گردد؛ بنابراین منتظر و امیدوار به روزی هستیم که بانک مرکزی نرخ ارز را مهار کرده و ارز را به قیمت واقعی عرضه کند؛ در این صورت قطع به یقین قیمت سکه و طلا نیز در بازار کنترل خواهد شد.

در این زمینه بیشتر بخوانید :

وی در رابطه با وضعیت فعلی عرضه و تقاضا در بازار، با اشاره به اینکه اتحادیه تقاضای بازار را میزان تقاضا برای مصنوعات (طلاهای آماده) تلقی می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر تقاضایی برای مصنوعات وجود ندارد، مگر معدود تقاضاهای انگشت شماری که فرد خرید ضروری مناسبتی داشته باشد. در حال حاضر تحقیقا تقاضا برای مصنوعات طلا صفر است؛ بنابراین در تجارت روز، هیچ تقاضایی در بازار و فروش توسط واحدهای ما وجود ندارد و اوضاع خوب که نیست، بلکه تنزل هم نسبت به گذشته بیشتر شده است.
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: این در حالی است تمام آشفتگی و بهم‌ریختگی بازار و افزایش تقاضا، در بخش سفته‌بازی‌هاست که افراد به‌جهت سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش ریال خود اقدام به خریدهای غیرواقعی و تقاضای کاذب کرده و با خرید سکه به تعداد بالا حتی تا ۲۰۰ سکه، بازار را آشفته می‌کنند. البته که در حقیقت این موضوع به دست خود بانک مرکزی است؛ سکه را ضرب کرده و می‌فروشند و اتحادیه نیز هیچ دخالتی در آن ندارد.
یزدانی در مورد آخرین وضعیت قیمت‌ها گفت: هر مثقال طلا با افزایش ۳۸۵ هزار تومانی از پنج میلیون و ۴۴۱ هزار تومان در ابتدای هفته به پنج میلیون و ۸۲۶ هزار تومان و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۸۹ هزار تومانی (۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان) به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. در ابتدای هفته‌ای که گذشت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۶ هزار تومان قیمت داشت. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز با افزایش ۳۶ دلاری نسبت به ابتدای هفته ۱۸۹۸ دلار و ۱ سنت است.

دریان سفر امید

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پشت پرده گرانی 1.8 میلیونی سکه در یک هفته

  1. مهدی هاشمی گفته:

    پشت پرده
    پشت پرده
    پشت پرده
    بسه دیگه. خجالت بکشید. همه چیز برای ما رو شده. کمتر مردم را بازی بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز