پراید هاچ بک 1میلیون کمتر از تیبا 2 ؛ سایپا 111 چشم بازار شد!

ژیوار

از بازار خودرو خبر می رسد که قیمت پراید هاچ بک یا همان سایپا 111 با رشد 5 میلیونی به 125 میلیون تومان رسیده و برای نخستین بار این خودرو تقریبا شانه به شانه تیبا 2 ، دیگر هاچ بک تولید شرکت سایپا زده است، حتی گزارش هایی نیز از سبقت قیمت پراید 111 از تیبا 2 منتشر شده است.

به گزارش کاماپرس، در بازار خودروی ایران اتفاقات عجیب کم نیست و تازه ترین رویداد این بازار این که سایپا 111 یا همان پراید هاچ بک از سه هفته پیش تاکنون در کورس گرانی ، گوی سبقت را از رقبای دیگری مثل تیبا 2 ربوده و امروز این خودرو به صورت صفر کیلومتر و با مدل 98 به قیمت 125 میلیون تومان معامله می شود.

تیبا 2 سفید با رینگ معمولی هم امروز یک میلیون تومان گران تر و به قیمت  126 میلیون تومان قابل خریداری است؛ بر این اساس فاصله قیمت این دو هاچ بک محصول شرکت سایپا – که یکی متعلق به حدود 25 سال قبل است و سال گذشته تولید آن متوقف شده و دیگری از حدود 5 سال پیش وارد خط تولید این شرکت شده – به یک میلیون تومان رسیده است.

بنا به اظهار فعالان بازار خودرو قیمت های مذکور کمترین تفاوت قیمت بین سایپا 111 و تیبا 2 است و جالب تر این که معامله گران خودرو می گویند سایپا 111 صفر کیلومتر این روزها به چشم بازار تبدیل شده و متقاضیان خرید آن از تیبا 2 بیشتر شده است.

شایان ذکر است برخی سایت ها همچون باشگاه خبرنگاران جوان قیمت پراید هاچ بک را 126 میلیون و قیمت تیبا 2 را 121 میلیون تومان اعلام کرده اند که در این صورت قیمت پراید هاچ بک از تیبا 2 سبقت 5 میلیونی گرفته است!

دریان سفر امید

افزایش قیمت انواع دیگر مدل های پراید

چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی این شرکت برای تولید خودرو ارزان قیمت خبر داد اما به نظر می رسد فعلا و در نبود خودروی ارزان قیمت باید شاهد جولان گرانی در بازار خودروهایی همچون پراید هاچ بک با تکنولوژی فنی قدیمی و طراحی و ایمنی ضعیف باشیم.

پراید 131 نیز امروز به قیمت 106 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به ابتدای هفته 2 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. پراید وانت یا همان سایپا 151 نیز با افزایش 1 میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته به 108 میلیون تومان رسیده است. پراید 132 صفر کیلومتر نیز که از سال گذشته تولید آن متوقف شده را می توان با مدل 98 به قیمت 109 میلیون تومان در بازار خریداری کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز