وانت پراید بخریم یا وانت آریسان؟

شرکت های خودروسازی در چند سال گذشته حدود ۱۰ نوع وانت به بازار عرضه کرده اند، ‌اما رصد بازار نشان می دهد، وانت پراید ۱۵۱ سایپا و وانت آریسان طرفداران بیشتری دارند.

به گزارش کاماپرس، پراید وانت یا سایپا 151 یک پیکاپ کوچک شهری است که حدود ۶ سال از تولید آن می گذرد. این خودرو به لطف قیمت مناسب و مصرف سوخت اقتصادی و البته در دسترس بودن قطعات یدکی در چند سال گذشته انتخاب اول کسانی است که از آن برای کارهای حمل و نقل سبک و شهری استفاده می کنند.

وانت آریسان هم تنها وانت بار اختصاصی شرکت ایران خودرو ست که از پلتفرم روآ استفاده می کند، ولی ظاهر آن شبیه پژو پارس طراحی شده و بیشتر به درد حمل بار سبک می خورد. با این اوصاف خرید کدام یک از این دو وانت به صرفه تر است؟ وانت پراید بخریم یا وانت آریسان؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مشخصات فنی وانت پراید ۱۵۱

آریاک سفر

سایپا 151 به پیشرانه ۴ سیلندر و ۷۱ اسب‌بخار مجهز است که ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ‌های جلو، یک گیربکس ۵ سرعته دستی در نظر گرفته‌شده است.

این خودرو به دلیل وزن سبکی که دارد (900 کیلو در نسخه بنزینی) باعث می‌شود شتاب‌گیری مناسبی داشته باشد. مجموع عملکرد پیشرانه و سیستم انتقال قدرت باعث می‌شود که بدنه ۹۰۰ کیلوگرمی این خودرو در عرض ۱۵.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.

مشخصات فنی وانت آریسان

وانت آریسان با قدرت 87 اسب‌بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر، وضعیت بهتری نسبت به وانت پراید دارد، اما به دلیل وزن 1240 کیلویی بدنه آن ، سرعت عکس‌العملی مشابه پراید وانت دارد.

این وانت دیفرانسیل عقب قابلیت حمل وزن بیش‌تری نسبت به وانت پراید را دارد و در مدل گازسوز می‌تواند باری به وزن 830 کیلوگرم را حمل کند. مخزن بنزین آریسان 52 لیتر و مخزن گاز آن 70 لیتر گنجایش دارد.

امکانات وانت آریسان

وانت آریسان مجهز به كيسه هواي راننده و سرنشين، ترمز ضدقفل چهاركاناله با EBD، بدنه ايمن در مقابل تصادفات قرار گرفتن كپسول گاز در زير كفي بار ، فرمان جمع شونده در تصادف ، كمربند ايمني سه نقطه ای با پيش كشنده و قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم خودكار قطع سوخت در مواقع اضطراري ، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، فرمان هيدروليك ، صندلي هاي ارگونوميك چهارحركته و سيستم صوتي با قابليت پخش فايل هاي MP3است.

امکانات وانت پراید ۱۵۱

امکانات وانت محبوب سایپا هم شامل سيستم ضد سرقت با كد متغير، چراغ جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، ترمز ABS، قفل مرکزی، آينه هاي جانبي تاشو با قابليت تنظيم از داخل، برف پاك كن شيشه جلو با دور قابل تنظيم، درب بازكن باك از داخل و فرمان هيدروليك می شود.

قیمت وانت آریسان  و انت پراید در کارخانه و بازار

قیمت وانت آریسان ایران خودرو در کارخانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان است. خودرو صفر آریسان در بازار با قیمت ۱۴۹ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

قیمت وانت پراید ۱۵۱ در کارخانه حدود ۹۱ میلیون تومان است. یعنی حدود ۲۹ میلیون تومان از قیمت وانت آریسان ارزان تر است. این خودرو در بازا ربا قیمت ۱۱۰ میلیون تومان معامله می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وانت پراید بخریم یا وانت آریسان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز