وام طلا و ۳ نکته مهم درباره آن

برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه گرفتن طلا، به متقاضیان وام می دهند.

به گزارش کاماپرس، گرو گذاشتن طلا در بانک و دریافت وام در سالهای گذشته فقط از طریق بانک کارگشایی قابل دریافت بود، اما حالا بعضی از بانکها و موسسه های مالی و اعتباری در ازای دریافت طلا، وام می دهند. اما دریافت این وام چه شرایطی دارد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

۱-وام طلا ضامن نمی خواهد

وام طلا به ضامن و یا هر گونه چک و سفته نیاز ندارد و فقط با سپرده گذاری طلا در بانک می توان اقدام به دریافت آن کرد. بسیاری از افراد در مورد گرفتن انواع وام از بانک ها فقط به دلیل نداشتن ضامن مایوس می شوند. وام طلا نیازی به ارائه ضامن ندارد و طلای سپرده گذاری شده در بانک خود ضامنی برای دریافت وام است .

آریاک سفر

۲- وام فقط به طلاهای زینتی تعلق می گیرد

بانک کارگشایی یا سایر موسسات ارائه دهنده این وام، سکه طلا را به عنوان وثیقه برای دریافت وام طلا قبول نمی کنند و فقط در ازای طلاهای زینتی به متقاضیان وام می دهند.

۳-شرایط برای بازپرداخت اقساط متفاوت است

هر بانک یا موسسه مالی شرایطی برای بازپرداخت اقساط آن دارند. ممکن است این شرایط شامل بازپرداخت راس مدت و یکجای اقساط پس از گذشت حداکثر یک سال باشد که در این صورت در موعد مقرر پس از تسویه می توان تمام طلاها را از گرو بانک خارج کرد و یا بازپرداخت به صورت اقساط ماهیانه انجام شود. به گزارش جهان نیوز،در برخی از بانک ها به میزانی که از اقساط وام خود پرداخت می کنید می توانید طلاهای خود را پس بگیرید. به عنوان مثال در صورت تسویه 25 درصد از وام دریافت شده خود می توانید یک چهارم طلاهای به گرو گذاشته تان را از بانک تحویل بگیرید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام طلا و ۳ نکته مهم درباره آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز