وام سهام عدالت را چطور بگیریم ؛ پاسخ کارگزاری بانک ملی به سوال مهم سهامداران

قرار است به دارندگان سهام عدالت وام یا همان کارت اعتباری تعلق بگیرد، اما سهام داران برای دریافت این وام چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند؟

به گزارش کاماپرس، چیزی به پایان سال نمانده و هنوز خبری از وام سهام عدالت یا کارت اعتباری نیست. با اینکه هر هفته خبرهای زیادی درباره واریز سود سهام عدالت و ثبت نام جاماندگان و پرداخت وام به سهامداران شنیده می شود، اما عملا هیچ اتفاقی نمی افتد.

تاکنون زمان مشخصی برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت مطرح نشده، تکلیف سود سهامداران هم که مشخص نیست و تا امروز هم هیچ خبر قطعی از پرداخت وام منتشر نشده است. هر مقام مسئولی که درباره وام سهام عدالت صحبت کرده است فقط از اختصاص وام به این سهام گفته، اما تا کنون هیچ جزئیاتی درباره این وام منتشر نشده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

وام سهام عدالت چگونه دریافت می‌شود؟

آریاک سفر

با اینکه هر روز خبرهای جدیدی درباره سهام عدالت و سود و وام آن منتشر می شود، اما سهامداران هنوز جواب سوالهایشان را نگرفته اند.

سیدعلی پورقره سید، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی در پاسخ به این سوال که وام سهام عدالت چگونه دریافت می‌شود به صدای بورس می گوید:« بانک‌ها و مجموعه سازمان بورس و وزارت اقتصاد تمایل دارند مردم را به سهامداری ترغیب کنند و ابزارهایی مانند وام و اعتبارات برای آنها در نظر گرفته اند که ساز و کارهایی برای آنها تدوین شده است.

به برخی بانک‌ها نیز نحوه پرداخت اعتبارات ابلاغ شده یا در حال ابلاغ است که سهامداران بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند. »

زمان پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت

با اینکه رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک ملی هیچ زمانی برای دریافت این وام اعلام نمی کند، اما حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی زمان پرداخت کارت اعتباری به سهامدارن را هفته آینده اعلام می کند.

فهیمی درباره نحوه پرداخت کارت‌های اعتباری سهام عدالت، می گوید:« اقدامات لازم برای پرداخت کارت اعتباری انجام شده ، اما به دلیل برخی ایرادات بین بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی، اعلام عمومی نشد با رفع این مشکل از ابتدای هفته آینده دارندگان سهام عدالت می‌توانند به واسطه سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با ۷ بانک، تعامل انجام شده و بانک ملی پیشگام برای پرداخت کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت است.

او درباره چگونگی دریافت این کارت اعتباری توضیح می دهد:« دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند تا بتوانند ۶۰ درصد سهام خود را، دریافت کارت اعتباری کنند.

زمانی که دارنده سهام عدالت درخواست خود را می‌دهد، شرکت سپرده گذاری مرکزی، قیمت پایانی روز قبل سهام را مبنا برای تضمین قرار می‌دهد.»

حال باید دید از هفته آینده روند واگذاری کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت شروع می شود یا نه؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “وام سهام عدالت را چطور بگیریم ؛ پاسخ کارگزاری بانک ملی به سوال مهم سهامداران

  1. سمیه رمضانی گفته:

    والا بلاه ب پیر ب پیغمبر دروغه من ۱ ماهه درگیر ثبت نام و توثیق و کوفت و زهرمارشم الانن بامبول جدیدش اینه کارگزار ناظر شما نامعتبر است. همش مسخره بازیه اعصاب و روان هممونو ب بازی گرفتن خدا ازشون نگذره من ک نمیگذرم . اولا باید این مبلغو ب صورت نقدی میدادن تا آدم ب ی زخم زندگیش بزنه اینکه کد کیو آر بدن و فقط از جاهایی ک اونا میگن باید خرید کنی بی انصافیه. بابا ما سهام نخواستیم بیاید بگیرید چندرغاز بندازید کف دستمون بلکم جنگ روانی تموم شه لعنت ب این مملکت ک هیچیش رو اصول و اخلاق نیست خدا لعنتشون کنه…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز