وام ازدواج با طلاق صوری

لست سکند

مبلغ وام ازدواج اکنون برای هر زوج ۷۰ میلیون تومان است که برای متقاضیان زیر ۲۴ سال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد؛ با این حال، برخی افراد برای دریافت وام ازدواج با پرداخت 30 میلیون تومان دست به دامن محضرخانه‌ها می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت نیوز، برخی دفترخانه‌ها با تبلیغی عجیب، روی سایت دیوار اقدامات تازه‌ای برای احیای وام ازدواج از دست رفته برخی زوجین می‌کنند: «دریافت تسهیلات ازدواج از بانک‌ها، برای زوج‌هایی که چندسالی از عقدشان گذشته و هنوز وام ازدواج نگرفته‌اند»!

به این ترتیب زوج‌ها طلاق صوری می‌گیرند و پس از ثبت طلاق، محضرخانه دوباره برای آن‌ها عقد رسمی، جاری می‌کند. سپس تاریخ عقد جدید توسط محضرخانه به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.

راز آسمان پایتخت

به گفته یکی از محضرخانه‌ها، آنها فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دهند. بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است: «البته در بانک آشنا هم داریم و اگر می‌خواهید زودتر وام‌تان را بگیرید، ثبت‌نام را هم ما انجام می‌دهیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون برای طلاق و عقد دریافت می‌کنیم».

اخبار مرتبط با وام را بخوانید:

هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است؛ اما به نظر می‌رسد برای دریافت وام ازدواج تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد هزینه دریافت می‌شود. یعنی با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند، درحالی‌که مبلغ وام ازدواج اکنون برای هر زوج ۷۰ میلیون تومان است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز