واردات خودرو با چراغ سبز وزیر صنعت آزاد می شود؟

لست سکند

وارد کنندگان خودرو دنبال راه حلی برای برداشتن ممنوعیت ورود خودرو خارجی به کشور هستند. حتی آنها از رضایت وزیر هم خبر می دهند.

به گزارش کاماپرس، دو سال پیش و بعد از شروع تحریمها و کمبود ارز واردات خودرو خارجی ممنوع شد. همین ممنوعیت باعث شد قیمت خودروهای خارجی افزایش زیادی نسبت به قبل پیدا کند. اما حالا خبرهایی درباره آزاد سازی واردات خودرو و برگزاری جلسات وارد کنندگان با وزیر صنعت شنیده می شود. از نشانه های این فعالیتهای اخیر هم می توان به ترخیص خودورهای خارجی در گمرک مانده اشاره کرد.

وزیر راضی است؟

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو دربار تلاشهای اخیر برای آزاد سازی واردات خودرو می گوید:« آقای رزم حسینی نگاه بسیار دقیقی دارد و بسیار مناسب فعالیت می‌کند. اکنون دستور داده که مشکلات واردات خودرو در کمیته خودرو بررسی شود که خود این تصمیم نشان دهنده این است که دیگر با جنجال قرار نیست کار انجام شود و کار‌ها بهتر از گذشته پیش خواهد رفت. نگاه وزیر جدید صمت این است که خودرو انحصاری است و قصد دارد واردات خودرو را آزاد کند که نگاه کاملا منطقی دارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

واردات خودرو به ضرر صنعت خودروسازی است

علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو درباره موضوع واردات خودرو به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« در حالت معمولی یعنی در صورتیکه شرایط کشور ما نیز به مانند دیگر کشور‌های دنیا باشد، واردات خودرو به کشور ما نیز می تواند مثبت و مفید باشد. اما نکته آنجا است که به خصوص در سال‌های اخیر، شرایط کشور ما با دیگر نقاط دنیا متفاوت است؛ بنابراین اگر واردات خودرو به کشور ما تحت شرایطی که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می گردد صورت نگیرد نه تنها مفید نخواهد بود که آسیب‌های جبران ناپذیری را ممکن است موجب شود.»

واردات خودرو باعث افزایش نرخ ارز می شود

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو معتقد است واردات خودرو باث افزایش نرخ ارز می شود او در این باره می گوید:« وقتی تقاضا برای خودرو وارداتی افزایش یابد، در واقع ارز بیشتری از کشور خارج شد و نیاز به ارز بیشتری داریم و این موضوع موجب می‌شود قیمت ارز افزایش یابد و به دنبال این افزایش، قیمت تمام محصولات افزایش خواهد یافت.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز