هلیکوپتر جنگی Ka-52 به‌روز شده اولین پرواز خود را انجام داد

نمونه اولیه از هلیکوپتر به‌روز شده Ka-52 Alligator اولین پرواز خود را در حالی که سیستم های نوین روی آن نصب شده است، انجام داد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت روسیه، نسخه جدید این هلیکوپتر دارای یک سیستم اپتوالکترونیکی به روز شده با افزایش دامنه تشخیص و شناسایی اهداف و همچنین یک درگاه دیجیتالی جدید است که باعث افزایش دقت هدفگیری در هنگام شلیک توپخانه می شود. علاوه بر این ،بر روی Ka-52M یک سامانه رادار جدید با آرایه آنتن فاز فعال و یک سامانه موشک هدایت شونده با افزایش برد نصب شده است.
در ادامه گزارش آمده است: ” فضای داخلی كابین خلبان این هلیکوپتر نیز بروز رسانی شده است كه موجب افزایش ارگونومی در حین پرواز، از جمله هنگام پرواز در تاریکی با عینك دید در شب است.”

کوسه سیاه ؛ یک هلیکوپتر همه کاره 

لازم به ذکر است Ka-52 Alligator نسخه به روز شده هلیکوپتر Ka-50 Black Shark است. ویژگی های آیرودینامیکی در این نسخه بهبود یافته و قالبیت رادارگریزی در آن افزایش یافته است. این هلیکوپتر برای از بین بردن تانک ها ، تجهیزات زرهی و غیر مسلح نظامی ، پیاده نظام ، بالگردها و دیگر تجهیزات پروازی طراحی شده است.

آریاک سفر

کاموف-۵۰ با عنوان “کوسه سیاه” نوعی هلیکوپترتهاجمی تک‌نفره روسی است که جهت حمله به اهداف زمینی طراحی شده است. پیش از ساخت Ka-52 Alligator، این هلیکوپتر بهترین بالگرد نظامی روسیه بود که به عقیده بسیاری از کارشناسان برترین بالگرد نظامی در جهان نیز است.
پس از امضای برجام شرکت “هلیکوپترسازی روسیه” اعلام کرده بود: اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها فرصت مناسبی را برای فروش بالگردهای نظامی به ایران می دهد.
گمانه زنی هایی مطرح شده است که با لغو تحریم های تسلیحاتی در آینده نزدیک و تمایل روس ها شاهد فروش این هلیکوپترهای مدرن به ایران باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز