نقش شتاب دهنده ها در شکوفایی استارتاپ ها

شتاب دهنده نوین تک
ژیوار

فضای استارتاپی ایران چندسالیست که داغ شده و گروه‌ها و افراد مختلف در آرزوی ایجاد کسب و کار خود با ایده‌های مختلف و بعضا با رویای ثروتمند شدن به این فضا روی آورده‌اند. اما این به اصطلاح “زیست بوم کار آفرینی” با توجه به جوانی خود نتوانسته پاسخ‌گوی نیازهای این افراد باشد و این بازار مثل تمامی بازارهای نوظهور دیگر قربانی کارهای غیر واقعی و نمایشی و بعضا سود‌جویانه شده است و سردرگمی، نبود محتوای اصولی و مناسب و حمایت‌های واقعی، درصد بسیار بالایی از شکست را برای پیشروان این عرصه رقم زده است.

به گزارش کاماپرس، در این فضا شتابدهنده‌ها در صورتی که فعالیت خود را به درستی انجام دهند می‌توانند عامل مهمی در افزایش احتمال موفقیت استارتاپ‌ها و کاهش ریسک فعالیت آنها به خصوص در زیست‌بوم‌های جوان باشند.

شتابدهنده نوین‌تک نیز در همین فضا در تیرماه سال 1396 با سرمایه گذاری شرکت پرداخت نوین به عنوان بازوی نوآوری باز گروه مالی بانک اقتصاد نوین تاسیس شد. با توجه به جوانی اکوسیستم نوآوری در ایران، ماموریت اولیه هر شتابدهنده کمک به قدرت گرفتن و رشد زیست‌بومیست که در آن حضور دارد؛ به همین منظور نوین‌تک فعالیت خود را به صورتی عمومی آغاز کرده و در این راستا اقدام به طراحی رویداد‌هایی کرده که بتواند فضا و ادبیات توسعه کسب و کار استارتاپی را در شروع کار به طور کامل به علاقمندان این حوزه معرفی کند. از این رویدادها می‌توان به 4 دوره رویداد چکاوک، با همکاری دانشگاه علامه، رویداد یونیکا با همکاری دانشگاه آزاد تهران شمال، رویداد ویتا با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و حدود 4 رویداد دیگر از همین دست و انواع کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد. همچنین نوین‌تک از بین شرکت‌کنندگان این رویداد‌ها و همینطور فراخوان‌های عمومی خود، در طول سه سال گذشته 22 تیم استارتاپی را در دوره شتابدهی خود پذیرش و کمک کرده است.

هدف اصلی شتابدهنده‌ها
به گزارش ایسنا، هدف اصلی شتابدهنده‌ها تسهیل اتصال تیم‌ها به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند در مسیر توسعه استارتاپ نقشی حیاتی داشته باشند و کمک به آماده شدن تیم برای مذاکرات و طی کردن فرآیند آن است. این موضوع شامل مربیان، متخصصان و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاران و یا شرکای تجاری بالقوه برای استارتاپ‌ها است؛ همچنین در کنار آن، آموزش‌های لازم برای توسعه استارتاپ، نظارت بر صحت پیاده‌سازی آموزش‌ها، سرمایه بذری و فضای کار اشتراکی را نیز ارائه می‌دهند. در کنار این خدمات، نوین‌تک در طول 3 سال گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های لازم برای اتصال تیم‌های حوزه فین‌تک به شرکت‌های گروه مالی بانک اقتصاد نوین را فراهم آورد و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. این همکاری‌ها می‌تواند به صورت‌های ارائه API، کمک در زمینه شناخت و رعایت قواعد و مقررات حاکم، سرمایه‌گذاری و یا دیگر همکاری‌های استراتژیک لازم باشد که در شروع یا گسترش فعالیت این تیم‌ها، فرصتی مناسب برای برایشان ایجاد می‌کند.

دریان سفر امید

شرایط ورود به برنامه شتابدهی نوین‌تک
شرایط ورود به برنامه شتابدهی نوین‌تک، داشتن تیمی است که در ابتدای کار برای انجام فعالیت‌های اصلی کسب و کار (توسعه محصول و توسعه کسب و کار) خودکفا باشد. معمولا بهترین زمان ورود به برنامه شتابدهی برای تیم‌ها، زمانی است که مطالعه بازار و مشتری صورت گرفته، ارزش پیشنهادی طراحی شده و محصول اولیه توسعه یافته و آماده ورود به بازار است. اگر در این مرحله هستید می‌توانید از طریق فرم ثبت نام سایت شتابدهنده نوین‌تک ما را خبر کنید تا با شما تماس بگیریم؛ اما اگر هنوز این موارد را انجام نداده‌اید، در چگونگی انجام آن‌ها سوال دارید و یا کمک می‌خواهید، می‌توانید از طریق بخش درخواست مشورت حضوری، به ما مراجعه کنید تا شما را در انجام این کارها همراهی کنیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نوین تک
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز