نفت سنگین ایران بشکه ای چند فروش می رود؟

با تداوم شیوع کرونا در سراسر جهان و نامتحمل بودن توافق پایان بخش جنگ نفتی بین عربستان و روسیه  در آینده نزدیک، بازارهای جهانی امروز شاهد سقوط قیمت نفت بود و بهای هر بشکه نفت سنگین ایران نیز به 14 دلار و 93 سنت رسید.

به گزارش کاماپرس بر اساس اعلام ریانووستی ، قیمت نفت سنگین ایران – که عمده نفت صادراتی کشور ما را تشکیل می دهد – از بشکه ای 15 دلار کمتر شده و به 14 دلار و 93 سنت رسیده است. بر اساس برخی برآوردها تولید هر بشکه نفت برای ایران حدود 10 دلار هزینه دارد و با ادامه روند سقوط قیمت طلای سیاه، صادرات نفت برای ایران بدون صرفه خواهد شد.شایان ذکر است قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدیت نیز در ساعت 8 و 45 دقیقه به وقت ایران 20 دلار و 39 سنت ثبت شد و در آستانه شکست رکورد کمترین قیمت از سال 2002 قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت نیز با ۱ دلار و 42 سنت کاهش به ۲۳ دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت برنت پیش از این در معاملات امروز تا ۲۳ دلار و 3 سنت هم پایین آمده بود که این کمترین قیمت نفت برنت از نوامبر ۲۰۰۲ تاکنون است.با ادامه سقوط قیمت نفت، چشم معامله گران بازار طلای سیاه در سراسر جهان به اظهارات مقامات عربستان و روسیه دوخته شده تا آینده این بازار را پیش بینی کنند. این درحالیست که عربستان سعودی روز جمعه پیش از بسته شدن بازارها برای تعطیلات پایان هفته اعلام کرد با وجود افزایش فشارها از سوی آمریکا برای پایان دادن به جنگ نفتی، هیچ مذاکره ای با روسیه برای متوازن کردن قیمت نفت در بازارها در دستور کار این کشور نیست.

دورکاری ها تقاضای نفت را 10 درصد کاهش داده است

آریاک سفر

شیوع کرونا در اروپا و آمریکا نیز بسیار شدیدتر از آنچه پیش از این پیش بینی می شد، بوده است و نگرانی از رکود اقتصادی در اروپا و آمریکا فشار بر قیمت نفت، را افزایش داده است.یک کارشناس برجسته اقتصادی تاثیر کاهش تعاملات تجاری چین و اروپا را یکی از عوامل رکود در قاره سبز دانست و گفت: کاهش تعاملات تجاری چین و اروپا تحت تاثیر شیوع کرونا در چین اکنون آثار منفی خود را به نمایش گذاشته است.نوربرت روکر،  مدیر کل اقتصاد کلان و رئیس تحقیقات پیشرفته در جولیس بائر بانک سوئیس، پیش‌بینی کرد: روند سقوط قیمت در بازار نفت اواخر ماه آوریل 2020(اواسط اردیبهشت ماه 99) متوقف خواهد شد.وی گفت: تحقق این پیش بینی به کنترل کرونا در اروپا و آمریکا مشروط است.  به گفته وی دورکاری ها در سراسر جهان 10 درصد کاهش تقاضا در بازار نفت ایجاد کرده است.

 

 

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز