نخست وزیر کره جنوبی و وعده آزادی دلارهای ایران با هم هوا شدند!

لست سکند

نخست وزیر کره جنوبی که هفته پیش در سفر به تهران وعده آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در این کشور را داده بود، برکنار شد!

به گزارش کاماپرس، ارتباط ندادن برکناری نخست وزیر کره جنوبی به سفر هفته قبل او به ایران و وعده های وی برای آزادسازی منابع ارزی ایران در کره، کار آسانی نیست! با یک تحلیل بدبینانه می توان گفت کره ای ها احتمالا با آگاهی از برکناری قریب الوقوع نخست وزیرشان، سفر ناگهانی وی به تهران در ازای آزادسازی نفتکش این کشور را پذیرفته بودند و او نیز در سفر به تهران پذیرای هر گونه ملامت مقامات ایران به دلیل مسدود کردن دلارهای نفتی ایران در بانک های کره بود و وعده هایی نیز برای آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی داد، که صد البته خود بهتر از هر کس می دانست قرار نیست به این وعده ها عمل کند!

این خبر می تواند شوک جدیدی به بازار ارز در بازار ایران وارد کند و قیمت دلار را افزایش دهد.

رسانه ها گزارش کرده اند رئیس جمهور کره جنوبی در یک ترمیم کابینه فراگیر امروز جمعه اقدام به تغییر نخست وزیر و شش عضو دیگر کابینه خود با هدف احیای حزبش بعد از شکست‌های سختش در انتخابات محلی و همچنین دستور کار سیاسی خود کرد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، کیم بو کیوم، وزیر کشور سابق و چهار دوره قانونگذار این کشور را به جهت جانشینی “چانگ سیه کیون” در مقام نخست وزیری معرفی کرده است.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است ؛ مسئولان وزارت خارجه ایران هنوز واکنشی به تحولات کره نشان نداده اند.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “نخست وزیر کره جنوبی و وعده آزادی دلارهای ایران با هم هوا شدند!

  1. ناصر گفته:

    این حرکت کره ای ها نشان داد که ما دولت مردان زیرکی داریم و به همین دلیل کشور ایران به این حال و روز افتاده و….

  2. امیر گفته:

    این خبر یعنی یه نوع تنش آفرینی در التهاب بازار .همه می دانن که کسی که بعنوان نخست وزیر یک تعهدی روامضا می کند جانشین اوهم متعهد به انجام این کار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز