موبایل به یک شرط ارزان می شود

قیمت گوشی موبایل با کاهش قیمت دلار رابطه مستقیمی دارد. به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، اگر تخصیص ارز از طرف بانک مرکزی بیشتر شود، قیمت دلار هم ارزان می شود.

به گزارش کاماپرس، بازار موبایل که در چند ماه گذشته و با اوج گیری قیمت دلار و البته وارد شدن محدود گوشی روزهای پر نوسانی را پشت سر گذاشت، حالا کم کم و با کاهش قیمت دلار از آن روزها فاصله می گیرد. اما چه فاکتورهایی در ارزان شدن گوشی موبایل و تبلت همزمان با کاهش دلار موثرند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

امیر اسحاقی دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل معتقد است قیمت موبایل ارزان می شود به شرطی که هم‌زمان با روند کاهش قیمت دلار، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی هم بیشتر شود، فرآیند ثبت سفارش هم تسریع و محدودیت سقف و سابقه شرکت‌های واردکننده هم برداشته شود.

بازار موبایل آرام است، تبلت نه!

آریاک سفر

او با اشاره به وضعیت فعلی بازار موبایل، می گوید:« با توجه به اینکه تقاضای فصلی کاهش پیدا کرده، بازار دچار رکود یا تعادل نسبی شده و از نظر قیمتی هم وضعیت تقریبا متناسب است. ما در بازار موبایل شاهد آرامشیم اما در بازار تبلت با توجه به اینکه هنوز تقاضا ادامه دارد و عموم بیش از ۸۰ درصد از تبلت مورد نیاز کشور به صورت غیررسمی و از طریق قاچاق وارد می‌شود و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست، وضعیت هنوز به ثبات و آرامش نرسیده است.»

به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل نوسان قیمت دلار و نرخ ارز در قیمت بسیاری از کالاها، به خصوص کالاهای حوزه تکنولوژی که سریع به فروش می‌رسند، بسیار مولفه حساسی است.او معتقد است با افزایش تقاضا، بازار به تعادل می رسد . اسحاقی در ادامه به ایسنا می گوید:« اگر دولت و مشخصا بانک مرکزی و وزارت صمت، از حالا میزان ارز مورد نیاز برای سه ماه آینده را تخصیص دهند و این فرآیند را تسریع کنند بازار به تعادل می رسد.

اگر این اتفاق بیفتد، شاهد بهبود قیمت‌ها هم خواهیم بود. اما اگر فرآیند تخصیص ارز به همین کندی که در حال حاضر پیش می‌رود باشد، خیلی نباید انتظار تغییرات آن چنانی داشته باشیم.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز