معرفی انواع ویزای کار در پروسه مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که همواره با کمبود نیروی کار مواجه بوده است. دولت این کشور برای اینکه مشکل کمبود نیروی کار متخصص و ماهر را رفع کند؛ شرایط را برای حضور مهاجران فراهم کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اداره مهاجرت آلمان برای اینکه متقاضیان بهتر و راحت‌تر فرایند مهاجرت را آغاز کنند؛ روش‌های مختلفی را برای آنها تعیین کرده است. هرکدام از این روش‌ها برای افراد خاصی مناسب است. به همین دلیل باید قبل از انجام هر کاری با انواع ویزاهای کار آلمان آشنا باشند تا بر اساس توانایی خود روش مناسب‌تر را انتخاب کنند.

در این مطلب به طور کامل انواع ویزاهای کار آلمان را معرفی خواهیم کرد تا آشنایی کاملی با آنها پیدا کرده و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین ویزا را بر اساس وضعیت خود انتخاب کنید.

انواع ویزاهای کار آلمان

به‌طورکلی ویزاهای کار آلمان به 7 دسته مختلف تقسیم می‌شوند که هرکدام برای افراد خاصی تعیین شده‌اند. برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین ویزا را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید؛ در ادامه هریک از آنها را معرفی خواهیم کرد.

آریاک سفر

ویزای کار آلمان (Employement Visa)

متقاضیانی که قصد اخذ این ویزا را دارند؛ ابتدا باید از یک کارفرمای آلمانی جاب آفر یا همان پیشنهاد کار دریافت کرده باشند. امروزه بسیاری از کارفرماهای آلمانی، با استفاده از روش‌های مختلف افراد متخصص و ماهر در زمینه شغلی خاص را پیدا کرده و برای آنها درخواست کار ارسال می‌کنند. کسانی که این درخواست کار را دریافت می‌کنند؛ به‌راحتی می‌توانند ویزای کار Employement Visa را دریافت کنند.

البته بهتر است بدانید که داشتن جاب آفر تنها یکی از شرط‌های مهاجرت است، افراد باید علاوه بر داشتن درخواست کار، باید شرایط دیگری مانند مدرک زبان آلمانی، تمکن مالی، سابقه کار، مدرک مهارتی و… را هم داشته باشند.

ویزای جستجوی کار آلمان (Jobseeker Visa)

ویزای جاب سیکر یا همان ویزای جستجوی کار، یکی دیگر از ویزاهای بسیار مشهور آلمان است. این ویزا برخلاف ویزای کار آلمان، متقاضی از سوی کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری ندارد و باید با استفاده از ویزای جاب سیکر به آلمان مهاجرت کند و در مدت 6 ماه در آنجا کار پیدا کند.

این نوع از ویزا هم شرایط خاص خود را دارد که متقاضی برای اخذ آن، باید تمامی آنها را داشته باشد. از جمله مهم‌تری شرایط اخذ ویزای جستجوی کار، می‌توان به مدرک تحصیلی معتبر، تمکن مالی برای شش ماه زندگی در آلمان، مدرک زبان آلمانی و داشتن حداقل 5 سال سابقه کار اشاره کرد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان (Ausbildung Visa)

آوسبیلدونگ به دوره‌های کارآموزی گفته می‌شود که توسط شرکت‌ها و موسسه‌های آلمانی برگزار می‌شود. این دوره‌ها در انواع رشته‌ها برگزار می‌شود که افراد با شرکت در آنها، می‌توانند به‌راحتی مهارت لازم را کسب کنند و در آلمان مشغول کار شوند. ویژگی بسیار خوبی که ویزای آوسبیلدونگ دارد این است که افراد در طول تحصیل حقوق و دستمزد خوبی دریافت خواهند کرد.

البته لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای آوسبیلدونگ، متقاضیان باید شرایط خاصی مانند مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)، مدرک زبان آلمانی، تمکن مالی و حداقل 17 سال سن را داشته باشند.

بلو کارت آلمان (Blue Card)

بلو کارت آلمان (Blue Card) یکی دیگر از ویزاهای کار آلمان است که افراد می‌توانند با اخذ آن در این کشور به کار و زندگی مشغول شوند. این ویزا به کسانی تعلق می‌گیرد که مدرک دانشگاهی داشته و از جانب کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار دریافت کرده باشند. افراد با داشتن این کارت می‌توانند بعد از سه ماه از اتمام قرارداد همچنان در آلمان بمانند و اگر برای 21 الی 33 ماه این کارت را داشته باشند؛ اقامت دائم آلمان را بگیرند.

اخذ بلو کارت شرایط خاص خود را دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تجربه کاری، مدرک تحصیلی، داشتن پیشنهاد کار، 56800 یورو دستمزد سالانه و 44304 یورو دستمزد سالانه برای مشاغل خاص اشاره کرد.

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری (Self-employed and Freelancer)

ویزای خوداشتغالی برای افرادی تعریف شده که یک طرح تجاری خاص دارند و با سرمایه مشخص، قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارند. داشتن شرایطی مانند سابقه کار مرتبط و مفید، بیزینس پلن قوی و سرمایه موردنیاز برای گرفتن این ویزا ضروری است. کسانی هم که قصد دارند به‌صورت فریلنسری کار کنند؛ باید برای اخذ ویزای فریلنسری اقدام کنند.

ویزای Au Pair and Internship

ویزای Au Pair and Internship برای کسانی مناسب است که به کشور آلمان و فرهنگ آن علاقه زیادی دارند و می‌خواهند در یک خانواده آلمانی کار کنند. برای اخذ این ویزا حتماً باید سن متقاضی کمتر از 27 سال باشد. اخذ این ویزا به متقاضیان امکان یادگیری زبان آلمانی را در یک محیط واقعی می‌دهد.

برنامه انتقال درون ‌شرکتی (ICT)

کسانی که در ایران شرکت خاصی دارند و شعبه آن را در آلمان راه‌اندازی کرده‌اند؛ با استفاده از ویزای ICT، می‌توانند کارمندهای خود را به آلمان منتقل کنند. افرادی که قصد استفاده از این ویزا را دارند؛ باید در شرکت مبدأ نیروی متخصص یا مدیر باشند. در این صورت می‌توانند با کارت ICT، مجوز کار و اقامت آلمان را بگیرند.

سریع‌ترین راه برای اخذ ویزای کار آلمان

هرکدام از ویزاهای آلمان را که برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید؛ باید شرایط خاصی را داشته باشید و مراحل مختلفی را برای اخذ آن طی کنید. همچنین افزایش میزان تقاضا برای اخذ ویزای کار آلمان، پروسه مهاجرت را سخت و زمان‌بر می‌کند. پس اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری ویزای موردنظر خود را اخذ کنید؛ با مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید.

مؤسسه پارسی کانادا به‌عنوان یکی از معتبرترین موسسه‌های مهاجرتی شناخته می‌شود. این مؤسسه بهترین و حرفه‌ای‌ترین وکلای مهاجرتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین روش مهاجرت به آلمان را برایتان انتخاب کنند. خدمات گسترده این افراد باعث می‌شود که بدون هیچ زحمتی و در کمترین زمان ممکن ویزای کار المان را اخذ کنید.

سخن نهایی

دولت آلمان برای جبران کمبود نیروی کار، 7 ویزای کار مختلف برای مهاجران تعیین کرده تا بر اساس وضعیت خود یکی از آنها را برای مهاجرت انتخاب کنند. در این مطلب تمامی این ویزاها را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات بیشتری ویزای موردنظر خود را انتخاب کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پارسی کانادا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز