مشخصات و قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه-کاماپرس
ژیوار

شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات فولادی در کشور است که همواره از نظر تولید محصولات با کیفیت و ممتاز، سرآمد بوده است. از جمله محصولات این کارخانه می‌توان به ورق‌های فولادی اشاره کرد که با کیفیت بالا و استاندارد لازم تولید و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ورق سیاه یا ورق نورد گرم که به ورق گرم نیز شناخته می‌شود، یکی از محصولات نام آشنا و پرکاربرد در صنایع مختلف است که در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه به دلیل تولید از طریق فرآیند نورد گرم نسبت به سایر ورق‌های تولیدی این کارخانه پایین‌تر است. این ورق به صورت رول، شیت، فابریک و برش خورده تولید می‌شود.

در این گزارش، مشخصات، کاربرد و قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان و نکات مهم در خرید آن بررسی شده است. 

مشخصات ورق سیاه فولاد مبارکه

اجزای تشکیل‌دهنده ورق سیاه در هنگام ساخت در دمای بالا ذوب شده و رنگ آن‌ها به سمت مات متمایل می‌شود. همچنین آثار زنگ زدگی موجود در ورق موجب می­شود که حالت براق ورق‌های گالوانیزه یا ورق‌های روغنی در آن دیده نشود و به همین دلیل به آن ورق سیاه گفته می‌شود.

ورق سیاه فولاد مبارکه به دلیل خصوصیات منحصر به فرد خود، یکی از محصولات پرطرفدار در بازار آهن ایران محسوب می‌شود. این ورق‌ها تحت استاندارد BS EN 10025 تولید و شامل گریدهای ST3، ST44، ST33، ST24 و ST22 می­‌شود. برخی از این ورق‌ها به صورت رول و برخی دیگر به صورت شیت با ابعاد مشخص به بازار عرضه  می­‌شود.

دریان سفر امید

کارخانه فولاد مبارکه معمولا ورق سیاه با ضخامت‌­های 2 و 2.5 میلی­متر را با عرض‌های 1 و 1.25 متر، ورق با ضخامت‌های 3 و 4 میلی­متر را با عرض‌­های 1.25 و 1.5 و ورق با صخامت‌های 5، 6، 8، 10، 12 و 15 میلی­متر را با عرض 1.5 متر تولید می‌کند. همچنین این کارخانه به صورت سفارشی ورق‌های 8 میلی­متر خود را با عرض 1.25 متر تولید می‌کند.

ورق سیاه فولاد مبارکه-کاماپرس

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه به دلیل خصوصیات منحصر به فرد خود به عنوان بخشی از قطعات آهنی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این ورق‌ها از جمله مواد تشکیل‌دهنده پروفیل‌ها، قطعات فولادی، تیرآهن‌ها و گاردریل‌ها در صنایع مختلف از جمله کشتی‌سازی و ساخت تجهیزات بزرگ هستند.

همچنین در صنایع خودروسازی، تولید وسایل حمل و نقل، لوله‌ سازی، تولید قوطی، پروفیل ساختمانی، تانکر، پل سازی و سازه‌های دریایی نیز از این ورق‌ها استفاده می‌شود. ضخامت این ورق‌ها بستگی به کاربردهای مختلف آن دارد، زیرا با افزایش ضخامت، خاصیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آن کاهش می‌یابد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

عوامل زیادی بر قیمت ورق در بازار تاثیر می‌گذارد و باعث نوسان قیمت آن می‌شود. از جمله مهمترین این عوامل می­‌توان به تقاضا و عرضه اشاره کرد؛ به طوری که افزایش تقاضا یا کاهش عرضه می‌تواند منجر به افزایش قیمت ورق شود.

هزینه‌های تولید ورق مانند مواد اولیه، نیروی کار و انرژی نقش مهمی در تعیین قیمت ورق دارد. قیمت مواد اولیه مورد استفاده برای تولید ورق مانند فلزات و آلیاژها بر قیمت آن اثرگذار است. نرخ ارز، شرایط بازار جهانی و عوامل جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی نیز موجب نوسان قیمت ورق سیاه می‌شود.

نکات مهم برای خرید ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

خرید ورق نیازمند توجه به نکات مهمی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت و قیمت محصول داشته باشد. از جمله نکات مهم می‌توان به استانداردهای کیفیت و ابعاد ورق، تعداد و وزن بسته‌بندی، روش‌های حمل و نقل، روش‌های پرداخت و شرایط قرارداد اشاره کرد. همچنین قبل از خرید ورق فولاد مبارکه بهتر است که قیمت و شرایط را از چند تامین کننده مختلف دریافت کرده و با یکدیگر مقایسه کرد. انتخاب تامین کننده با توجه به تضمین کیفیت و قیمت مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ورق سیاه فولاد مبارکه-کاماپرس

خرید مطمئن ورق سیاه فولاد مبارکه از “آراد آهن”

شرکت بازرگانی آراد آهن از سال 1377 به عنوان یکی از تامین کنندگان انواع آهن‌آلات ساختمانی و صنعتی در بازار فولاد ایران مشغول فعالیت است. این مجموعه از تجربیات ارزشمند، تحقیقات علمی و کارشناسان حرفه‌ای بهره می‌برد تا بهترین خدمات را به مشتریان خود را ارائه کند. آراد آهن به عنوان مرجعی مورد اعتماد و با سابقه، ورق سیاه فولاد مبارکه را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت در اختیار خریداران قرار می‌دهد. خریداران می‌توانند برای تمامی خریدهای خود از آراد آهن فاکتور رسمی مورد تایید اداره امور مالیاتی دریافت کنند. فرآیند خرید از آراد آهن پیچیده نیست و مشتریان می‌توانند پس از گرفتن تاییدیه قیمت، سایر مراحل خرید را به کارشناسان آرادآهن بسپارند.

خریداران ورق سیاه فولاد مبارکه می‌توانند برای خرید یا اطلاع از قیمت آن به وبسایت این مجموعه به نشانی www.aradahan.com  مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن 34055-031 با کارشناسان آراد آهن در تماس باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آراد آهن
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز