مروری بر صفحه اینستاگرام شرکت‌های بیمه در اسفند ماه

بهمن ماه گذشته تیم پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما اولین گزارش بررسی عملکرد صفحه اینستاگرام شرکت‌های بیمه را در وبسایت کاماپرس منتشر کرد که مورد استقبال کاربران و فعالان صنایع بیمه، تبلیغات و کارشناسان بازاریابی محتوایی نیز قرار گرفت. در همین راستا و با توجه به وعده‌ای که مبنی بر تداوم انتشار این گزارش‌ها به صورت ماهانه داده بودیم، عملکرد این صفحه‌ها در اسفندماه نیز بررسی شده است.

تیم پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما در این گزارش پس از بررسی صفحه‌های اینستاگرام تمام شرکت‌های بیمه، بر اساس شاخص‌های زیر این صفحه‌ها را رتبه‌بندی کرده است؛

– تعداد مطالبی که در طول ماه اسفند منتشر کردند

– میزان کاربرپسند بودن مطالب (نسبت لایک‌هایی که کاربران روی پست‌ها گذاشتند)

– میزان تعاملی بودن مطالب (نسبت کامنت‌هایی که کاربران برای پست‌ها نوشتند)

آریاک سفر

در نهایت بیمه‌های دی، ما و بیمه مرکزی در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه بالاترین امتیاز را کسب کردند.

رتبه‌بندی کیفیت و کمیت محتوای اینستاگرام شرکت‌های بیمه در اسفند‌ماه

طبق اطلاعات جدول بالا شرکت‌های بیمه زندگی خاورمیانه، تعاون و سامان در اسفندماه نسبت به ماه قل رشد چشمگیری داشته‌اند. شرکت‌های بیمه حکمت و آسیا نیز بیشترین افت را تجربه کردند. به نظر می‌رسد علت افت بیمه حکمت از جایگاه نخست در بهمن‌ماه به جایگاه سیزدهم در اسفندماه، توقف برگزاری مسابقه‌ای است که این شرکت طی بهمن‌ماه ترتیب داده بود.

بیمه دی که ماه گذشته در جایگاه دوم قرار داشت، با حفظ کیفیت و کمیت محتوای صفحه اینستاگرام خود، جای بیمه حکمت را اشغال کرد. هرچند این بیمه در اسفندماه تنها 6 پست منتشر کرد اما توانست با همین تعداد محتوا، بیشترین ارتباط را با کاربران خود برقرار کند، به نحوی که بالاترین نسبت پسندیده شدن (لایک) و تعامل (کامنت) را با کاربران خود برقرار کرد.

بیمه اتکایی ایرانیان به دلیل عدم فعالیت و بیمه‌های امید و باران به دلیل انتشار تنها یک پست در اسفندماه، در این جدول قرار ندارند.

جای کدام بیمه‌ها در اینستاگرام خالی است؟

شرکت‌های بیمه کوثر، پارسیان، دانا، میهن، ایران، پاسارگاد، سینا، بیمه اتکایی امین و بیمه متقابل کیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ای ندارند.

کدام بیمه بیشترین دنبال‌کننده را دارد؟

از میان 23 شرکت بیمه که در اینستاگرام، صفحه دارند، بیمه سامان، بیمه مرکزی، بیمه البرز و بیمه ملت با بیش از 20 هزار کاربر در صدر جدول رتبه‌بندی پرکاربرترین صفحه‌ها قرار دارند.

رتبه‌بندی صفحه اینستاگرام شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد دنبال‌کننده‌ها در اسفندماه

بیشترین رشد تعداد دنبال‌کنندگان طی ماه اسفند به ترتیب با 4567 و 2535 کاربر جدید به شرکت‌های بیمه رازی و باران تعلق دارد. بیمه‌های سرمد، تجارت نو و البرز نیز در همین بازه زمانی بیشترین تعداد کاربران را از دست دادند. نکته جالب توجه این است که بیمه باران علیرغم اینکه تنها یک محتوا طی 30 روز اسفند منتشر کرده اما با رشد بیش از دو برابری تعداد کاربران مواجه شده است.

صفحه اینستاگرام کدام بیمه در اسفندماه پرکارتر بود؟

شرکت‌های بیمه ما، مرکزی و سامان بیشترین تعداد پست را در اسفندماه منتشر کردند. در این میان شرکت‌های بیمه امید و باران تنها یک پست منتشر کردند. بیمه اتکائی ایرانیان نیز هیچ فعالیتی در این ماه نداشت.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد پست‌های منتشرشده طی اسفندماه

صفحه اینستاگرام بیمه مرکزی که بهمن ماه بسیار پرکار بود، در اسفند با افت 28 درصدی نسبت به ماه قبل، از رتبه اول به رتبه دوم نزول کرد. در مقابل بیمه‌های ما، تجارت‌نو، آرمان و آسماری با تولید محتوای بیشتر، ماه پرکاری را تجربه کردند. بیمه‌های آسیا و نوین نیز نسبت به ماه قبل خود کم‌کار بودند.

 

کدام شرکت بیمه، محتوای کاربرپسندتری تولید کرده است؟

مقایسه تعداد لایک‌هایی که کاربران پای پست‌های شرکت‌های بیمه‌ای ثبت کرده‌اند، نشان می‌دهد بیمه‌های دی، حافظ، تعاون، کارآفرین، زندگی خاورمیانه و ایران‌معین بیشتر از سایرین با نظر مثبت کاربران‌شان مواجه شده‌اند. برای مقایسه دقیق‌تر لازم است تعداد لایک‌ها را به صورت نسبتی از تعداد مطالب منتشرشده در طول ماه و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه در نظر گرفت. در این راستا تهیه‌کنندگان این گزارش کل تعداد لایک‌های هر صفحه در طول اسفند‌ماه را بین کل محتواهای منتشرشده تقسیم کرده و آن را به صورت درصدی از تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه درآوردند. پس از انجام این محاسبه و به دنبالش مقایسه کیفی‌تر محتوای صفحه‌ها، مشخص شد محتواهایی که در صفحه اینستاگرام بیمه‌های دی، حافظ و تعاون به ترتیب توسط 15.7، 12.7 و 12 درصد دنبال‌کنندگان‌شان پسندیده شده‌اند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای کاربرپسند در اسفندماه

بیمه دی که ماه گذشته نیز بیشترین محتوای کاربرپسند را تولید کرده بود، در اسفند نیز توانست روند فعالیت کیفی خود را حفظ کند. ناگفته نماند که طی این دو ماه، 6 درصد از میزان لایک‌های صفحه بیمه دی کم شده است. بیمه باران که بهمن‌ماه دومین شرکتی بود که بهترین محتوای کاربرپسند را تولید کرد، در اسفندماه تنها یک پست منتشر کرد و به همین دلیل به همراه بیمه امید از این فهرست حذف شد.

کدام شرکت بیمه، محتوای تعاملی‌تری تولید کرده است؟

تعداد کامنت‌هایی که کاربران پای محتواهای شرکت‌های بیمه‌ای نوشته‌اند، می‌تواند بهترین شاخص برای بررسی میزان تعاملی بودن محتوا باشد. مقایسه تعداد کامنت‌ها نشان می‌دهد بیمه دی در اسفندماه در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه، بیشترین تعامل را با کاربران خود داشت. این شرکت هرچند به نسبت ماه گذشته تعامل کمتری با کاربران داشت، اما باز هم در صدر این جدول قرار گرفت و از پله دوم ماه قبل به پله اول صعود کرد.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای تعاملی در اسفندماه

بیمه حکمت در ماه بهمن بیشترین تعداد کامنت را دریافت کرده بود اما در اسفندماه از رتبه اول به رتبه پانزدهم سقوط کرد. لازم به ذکر است که شرکت بیمه آسیا امکان انتشار کامنت را در صفحه اینستاگرام خود محدود کرده و هیچ کاربری نمی‌تواند با این بیمه تعامل داشته باشد. بیمه‌های باران، امید و اتکایی ایرانیان در این جدول حضور ندارند.

 

گروه رسانه‌ای کاما هر ماه عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در فضای مجازی را رصد کرده و گزارش ارزیابی کمی و کیفی آن را منتشر می‌کند.

مرتبط با : بیمه آرمانبیمه آسماریبیمه آسیابیمه اتکایی ایرانیانبیمه البرزبیمه امیدبیمه ایران معینبیمه بارانبیمه تجارت نوبیمه تعاونبیمه حافظبیمه حکمتبیمه دیبیمه رازیبیمه زندگی خاورمیانهبیمه سامانبیمه سرمدبیمه کارآفرینبیمه مابیمه مرکزیبیمه معلمبیمه ملتبیمه نوین
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز