کدام شرکت بیمه بهترین صفحه اینستاگرام را دارد؟

شرکت‌های بیمه همچون سایر کسب و کارها برای توسعه بازار خود و افزایش ارتباط با کاربران‌شان به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. تیم پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما، در این گزارش به تحلیل عملکرد شرکت‌های بیمه در فضای اینستاگرام پرداخته است.

به گزارش کاماپرس، پس از بررسی صفحه‌های اینستاگرام تمام شرکت‌های بیمه بر اساس شاخص‌های زیر این صفحه‌ها رتبه‌بندی شدند؛

– تعداد مطالبی منتشر شده در طول ماه بهمن

– میزان کاربرپسند بودن مطالب (نسبت لایک‌های هر پست)

– میزان تعاملی بودن مطالب (نسبت کامنت‌های هر پست)

آریاک سفر

بنا بر این معیارهای مشخص شده، در نهایت بیمه‌های «حکمت، دی و بیمه مرکزی» بالاترین امتیاز را کسب کردند.

رتبه‌بندی کیفیت و کمیت محتوای اینستاگرام شرکت‌های بیمه در بهمن‌ماه

از دلایل موفقیت بیمه حکمت در این رده‌بندی، مسابقه‌ای است که این شرکت در بهمن‌ماه برگزار کرد و موفق شد تعامل گسترده‌ای با کاربران برقرار کند. بیمه دی نیز ویدئوهایی را در بهمن‌ماه منتشر کرد که پربازدیدترین آنها بیش از 116 هزار بار توسط کاربران دیده شد. بیمه مرکزی نیز در بهمن‌ماه پرکارترین صفحه اینستاگرام را داشت. این بیمه در کل این ماه، 35 محتوا در اینستاگرام منتشر کرد؛ بیش از تعداد روزهای این ماه. ناگفته نماند که در سایت رسمی بیمه مرکزی، هیچ اشاره و لینکی به صفحه اینستاگرام این مجموعه وجود ندارد. اطلاعات بیمه اتکایی ایرانیان به دلیل تعداد اندک محتوا در این مقایسه در نظر گرفته نشده است.

جای کدام بیمه‌ها در اینستاگرام خالی است؟

شرکت‌های بیمه آرمان و امید هرچند صفحه اینستاگرام دارند اما در بهمن‌ماه اصلا صفحه خود را به روز نکردند.

شرکت‌های بیمه کوثر، معلم، پارسیان، دانا، میهن، حافظ و بیمه متقابل کیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه‌ای ندارند.

شرکت‌های بیمه ایران، پاسارگاد، سینا، ایران معین و بیمه اتکایی امین هرچند در سایت خود لینکی برای ورود به صفحه اینستاگرام دارند اما تاکنون هیچ صفحه‌ای را فعال نکرده‌اند.

کدام بیمه بیشترین دنبال‌کننده را دارد؟

از میان 20 شرکت بیمه که در اینستاگرام فعال هستند، بیمه‌های سامان، البرز و ملت بیشترین تعداد دنبال‌کننده را دارند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام

کدام بیمه در اینستاگرام پرکارتر است؟

زمان ورود شرکت‌های بیمه به اینستاگرام تفاوت زیادی دارد. برخی از سال‌ها قبل فعال هستند و تاکنون بیش از هزار محتوا منتشر کرده‌اند و برخی دیگر هنوز وارد نشده‌اند. شرکت‌های بیمه رازی، ما، نوین و سامان بیشترین محتوا را در این شبکه‌اجتماعی منتشر کرده‌اند و رکورددار هستند. بیمه اتکایی ایرانیان نیز از بهمن‌ماه فعالیت خود را با انتشار سه گفتگوی زنده آغاز کرد.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد پست‌های منتشرشده در اینستاگرام

کدام شرکت بیمه در بهمن‌ماه پرکارترین صفحه اینستاگرام را داشت؟

از 20 شرکت بیمه که در اینستاگرام حضور دارند، 18 شرکت در بهمن‌ماه اقدام به انتشار محتوا کردند. بیمه مرکزی و بیمه‌های ما، آسیا و ملت بیشترین تعداد محتوا را تولید و منتشر کردند. بیمه اتکایی ایرانیان و شرکت‌های بیمه آسماری و کارآفرین نیز کمترین محتوا را به اشتراک گذاشتند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد پست‌های منتشرشده طی بهمن‌ماه

کدام شرکت بیمه، محتوای کاربرپسندتری تولید کرده است؟

مقایسه تعداد لایک‌هایی که کاربران پای پست‌های شرکت‌های بیمه‌ای ثبت کرده‌اند، نشان می‌دهد بیمه مرکزی و بیمه‌های دی، سامان، آسیا و ما بیشتر از سایرین از کاربران نظر مثبت گرفته‌اند. برای مقایسه دقیق‌تر لازم است تعداد لایک‌ها را به صورت نسبتی از تعداد مطالب منتشرشده در طول ماه و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه در نظر گرفت. به همین خاطر، تهیه‌کنندگان این گزارش، کل تعداد لایک‌های هر صفحه در طول بهمن‌ماه را بین کل محتواهای منتشرشده تقسیم کرده و آن را به صورت درصدی از تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه درآوردند. پس از انجام این محاسبه که منجر به مقایسه کیفی‌تر محتوای صفحه‌ها می‌شود، مشخص شد محتواهایی که در صفحه اینستاگرام بیمه‌های دی، باران و تعاون منتشر شده به ترتیب توسط 21، 13 و 12 درصد دنبال‌کنندگان‌شان پسندیده شده‌اند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای کاربرپسند در بهمن‌ماه

این جدول نشان‌دهنده درصد کاربران یک صفحه است که به صورت میانگین محتواهای آن را پسندیده‌اند. نکته جالب اینجاست که محتوای صفحه بیمه‌های باران، تعاون، زندگی خاورمیانه و کارآفرین هرچند در مقایسه با سایر بیمه‌ها تعداد لایک بالایی دریافت نکرده‌اند اما وقتی لایک‌های آنها در نسبت با دنبال‌کنندگان‌شان بررسی می‌شود، جایگاه بسیار قابل قبولی کسب می‌کنند.

این نکته نشان می‌دهد کاربران این صفحه‌ها، نسبت به محتوای آنها حساس‌تر هستند و محتوای تولیدشده نیز متناسب با سلیقه و نیاز آنهاست.

در مقابل، محتوای صفحه بیمه مرکزی هرچند در مقایسه با سایرین، بیشترین تعداد لایک را در طول ماه دریافت کرده اما این تعداد لایک تنها توسط 3 درصد دنبال‌کنندگان زده شده است. به بیان ساده‌تر محتوایی که بیمه مرکزی تولید می‌کند، توسط 97 درصد دنبال‌کنندگان پسندیده نمی‌شود.

لازم به ذکر است که در یک نگاه کلی، از تمام دنبال‌کنندگان صفحه‌های شرکت‌های بیمه، به صورت میانگین از هر 40 کاربر یک نفر محتوای این صفحه‌ها را می‌پسندد.

در این جدول، اطلاعات بیمه اتکایی ایرانیان به دلیل کم بودن تعداد محتواها در نظر گرفته نشده است.

 

کدام شرکت بیمه، محتوای تعاملی‌تری تولید کرده است؟

تعداد کامنت‌هایی که کاربران پای محتواهای شرکت‌های بیمه‌ای نوشته‌اند، می‌تواند بهترین شاخص برای بررسی میزان تعاملی بودن محتوا باشد. مقایسه تعداد کامنت‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های بیمه حکمت و سامان و همچنین بیمه مرکزی به لحاظ کمی بیشترین کامنت را دریافت کرده‌اند. اما وقتی تعداد کامنت‌ها در مقایسه با تعداد محتواها و همچنین کاربران مورد بررسی دوباره قرار می‌گیرند، مشخص می‌شود بیمه‌های حکمت، دی، باران، تعاون و سامان بهترین تعامل را با کاربران خود داشته‌اند. بیمه حکمت در بهمن‌ماه یک مسابقه چند مرحله‌ای برگزار کرد؛ به همین دلیل هر محتوای این شرکت به صورت متوسط تعامل 5 درصد کاربران صفحه را به خود جلب کرد.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای تعاملی در بهمن‌ماه

با توجه به اطلاعات این جدول، چنانچه حجم بالا و غیرمتعارف کامنت‌های صفحه بیمه حکمت را نادیده بگیریم، به طور میانگین از هر 16725 کاربری که صفحه‌های شرکت‌های بیمه در اینستاگرام را دنبال می‌کند، تنها یک نفر پای محتوای آنها کامنت می‌گذارد.

این نشان می‌دهد که محتوایی که شرکت‌های بیمه‌ای برای صفحه‌های اینستاگرام خود تولید می‌کنند، چندان تعاملی نیستند. لازم به ذکر است که در جدول بالا، اطلاعات بیمه اتکایی ایرانیان به دلیل کم بودن تعداد محتواها در نظر گرفته نشده است.

 

گروه رسانه‌ای کاما سعی دارد از این به بعد عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در فضای مجازی را به صورت ماهانه رصد کرده و گزارش ارزیابی کمی و کیفی آن را منتشر کند.

مرتبط با : بیمه آرمانبیمه آسماریبیمه آسیابیمه اتکایی ایرانیانبیمه البرزبیمه امیدبیمه بارانبیمه تجارت نوبیمه تعاونبیمه حکمتبیمه دیبیمه رازیبیمه زندگی خاورمیانهبیمه سامانبیمه سرمدبیمه کارآفرینبیمه مابیمه مرکزیبیمه ملتبیمه نوین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “کدام شرکت بیمه بهترین صفحه اینستاگرام را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز