ماشین پرنده رنو ۴ در آستانه ۶۰ سالگی/ آشنایی با تازه‌های صنعت خودرو

لست سکند

کمپانی رنو به مناسبت ۶۰ سالگی رنو 4، یکی از طرح‌های رتروی خود را به یک ماشین پرنده تغییر کاربری می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت رنو با الهام از رنو 4 نسخه برقی و پرنده رنو را روانه بازار خواهد کرد. رنو 4 که به سادگی، تطبیق پذیری و کارایی شناخته می‌شد تا دهه‌ها به رانندگان جوان کمک کرد پشت رول خودرو بنشینند و حالا این شرکت قصد دارد با ارائه نمونه پرنده آن به رانندگان کمک کند تا پشت فرمان پرواز کنند!

رنو در ساخت این خودروی پرنده که با نام AIR4 شناخته می‌شود، با شرکت TheArsenale همکاری کرده است. برای کاهش وزن خودرو و راحتی در پرواز بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و همچنین درها از طراحی آن حذف شده‌اند و پشت ماشین برای ورود و خروج بلند می‌شود. ضمنا AIR4 در طراحی اولیه یک سرنشینه است و در نمایندگی رنو در پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

نیرو ؛ نسل دوم کیا

نمایشگاه سئول امسال میزبان نسل دوم شاسی بلند کوچک شرکت کیا یعنی Niro بود. این خودرو مدل الکتریکی نسل اول نیرو است که با قیمت اقتصادی به بازار عرضه شد و دارای محبوبیت زیادی در اروپا بود.

در همین زمینه بخوانید:

نسل دوم نیرو که تا سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود در طراحی داخلی از مواد تجدیدپذیر و مطابق با محیط زیست بهره برده است. کیا اعلام کرده است که قصد دارد تا سال2030 تا 20 استفاده مواد بازیافتی در تولیداتش را تا 20 درصد افزایش دهد.

سدان لوکس پلستار 5

پلستار، یکی از زیرمجموعه‌های لوکس کمپانی ولوو است در سال 2017 به عنوان یک کمپانی مستقل از ولوو جدا شد تا به ساخت خودروهای لوکس برقی بپردازد. این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2025 یک سدان لوکس برقی را براساس کانسپتی که یک خودروساز سوئدی در سال گذشته ارائه داده است به تولید برساند. بنا بر اعلام شرکت پلستار این خودرو قرار است در کارخانه‌ای در چین به تولید برسد. در حال حاضر دو نسخه 1 و 2 پلستار در بازار حضور دارند و پلستار 3 و 4 که به ترتیب یک شاسی‌بلند برقی و یک سدان کوچک هستند تا سال آینده روانه بازار خواهند شد.

ماشین خودران اپل

در چندسال گذشته اخباری از تولید خودروی خودران توسط شرکت اپل به گوش می‌رسید که حالا با توجه به اخبار منتشر شده در بلومبرگ و رویترز کوین لینچ مدیر پروژه ساخت این خودرو قرار است که در آینده نزدیک این خودرو روانه بازار شود.

منابع وابسته به بلومبرگ اعلام‌ کرده‌اند که در اپل در طراحی این خودرو فرمان را حذف کرده و به یک سیستم کنترل دستی برای زمان‌های اضطراری بسنده کرده است. به علاوه این خودروی خودران مجهز به یک صفحه نمایش در وسط آن است که در دسترس همه قرار می‌گیرد. در حال حاضر کمپانی اپل سیستم خودران خود را بر روی 69 شاسی بلند لکسوس آزمایش می‌کند.

مرتبط با : اپلپلستاررنوکیا موتورزولوو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز