قیمت طلا به این 4 دلیل ارزان شد

قیمت طلا طی روزهای اخیر روند کاهشی را طی می کند و سرمایه گذاران این بازار به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که ارزان شدن طلا تا کجا ادامه خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، شیب نزولی طلا از هفته قبل آغاز شده بود و بعد از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری نیز این روند ادامه یافته است. پرسشی که در این میان برای سرمایه گذاران بازار طلا مطرح شده این است که علت سقوط قیمت فلز گرانبها چیست و ریزش قیمت ها در این بازار تا چه سطحی ادامه خواهد داشت؟

ابراهیم محمد ولی از کارشناسان خبره بازار طلا و رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در روزنامه جام جم به این سوال پاسخ داده است. به باور وی ، از هفته گذشته تاکنون بازار طلا و سکه در کشور با کاهش محسوسی روبه‌رو بوده است که این امر از چهار عامل نشأت می‌گیرد.

۱ـ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در کشور و انتخاب ابراهیم رئیسی تاثیر بسیاری زیادی بر بازارها داشته  که بدون شک بازار طلا و سکه نیز از این امر مستثنا نبوده است.

۲ـ نرخ اونس جهانی در سه روز اخیر کاهش زیادی داشته به طوری که از ۱۸۳۰ دلار در هفته گذشته به ۱۷۶۵ دلار رسیده‌است، دلیل این امر ریشه در آن دارد که دلار آمریکا به‌دنبال افزایش بهره پولی خود بود، به همین دلیل پول‌ها از بازار طلا به سمت بانک‌ها هدایت می‌شود.

آریاک سفر

۳ـ دلار و ارز در بازار طی سه روز اخیر کاهش داشته و به ثبات نسبی رسیده‌است به طوری که دلار از ۲۴ هزار و ۲۰ تومان به ۲۳هزار و ۶۰۰ تومان رسیده، این امر نیز ناشی از انتخاب آقای رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور بوده‌است.

۴ـ ساخت واکسن کرونا و کنترل این ویروس در بسیاری از کشورها با واکسیناسیون عمومی مردم از دیگر عواملی بوده که بر تمامی بازارها تاثیرات مثبتی داشته است.

در حال حاضر قیمت بازار سکه و طلا در کشور حاکی از آن است که هر گرم طلا آب شده ۱۸ عیار در بازار یک میلیون و ۲۳هزار تومان، مثقال آب شده چهار میلیون ۴۳۴هزار تومان، سکه طرح قدیم هر قطعه ۱۰ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان، سکه طرح قدیم هر قطعه ۱۰ میلیون و ۲۹۰هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌هایی است که در بازار داد و ستد می‌شود. در آینده نیز انتظار داریم قیمت طلا و سکه با یک یا ۲ درصد کاهش یا افزایش روبه‌رو شود و بازار با ثبات باشد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز