قیمت سمند و پراید در شیب سقوط قرار گرفت

لست سکند

خریداران خودرو به امید این‌که بازار روندی کاهشی به خود گیرد، دست از خرید خودرو کشیدند و به دلیل قدرت خرید پایین، ترجیح دادند خرید خودرو را به بعد موکول کنند و همین وضعیت موجب شده است که قیمت سمند و پراید که جزو خودروهای پرتقاضای بازار به شمار می روند در شیب نزولی قرار بگیرد.

به گزارش کاماپرس؛ بازار خودرو در روز‌های پایانی مردادماه با کاهش قیمت محصولات پرتیراژ همراه بود. افت قیمتی پراید ۱۱۱ و سمند LX از نکات قابل توجه در بازار بودند. به طوری که قیمت پراید ۱۳۲، ۱۵۱ و  ۱۳۱ از آخرین روز مردادماه تاکنون ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و قیمت این خودرو ها امروز به ترتیب ۷۸، ۸۸ و ۷۷ میلیون تومان اعلام شده است در این بین اما قیمت خودرو پراید ۱۱۱ طی چند روز اخیر روی ۸۹ میلیون تومان ثابت مانده است.

کاهش قابل توجه قیمت سمند

سمند یکی از خودروهای پرتقاضای بازار است و تغییرات قیمت این خودرو توسط بسیاری از افراد رصد می شود. خودروهای گروه سمند نیز در این مدت کاهش قیمت چشمگیری داشتند به طوری که قیمت خودرو سمند ال ایکس ای اف ۷ بنزینی مدل ۹۹ از ۱۷۵ میلیون تومان امروز به ۱۶۸ میلیون تومان رسیده است و قیمت سمند ال ایکس ساده که ۱۴۵ میلیون تومان بوده است امروز به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت کوئیک و تیبا

راز آسمان پایتخت

محصولات جایگزین پراید نیز در بازار دستخوش تغییرات اندک قیمتی شده اند و در این میان قیمت خودرو های تیبا هاچ بک ای ایکس رینگ آلمینیومی، تیبا هاچ بک ای ایکس رینگ فولادی، تیبا هاچ بک پلاس و تیبا صندوقدار اس ایکس بنزینی به ترتیب ۱۰۶، ۱۰۱، ۱۱۵ و ۹۴ میلیون تومان اعلام شده است.

خودرو کوییک دنده ای که جزو تازه واردین پرتقاضای سایپا است روزهای پیش ۱۲۴ میلیون تومان قیمت داشته و با کاهش 4 میلیونی امروز به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت خودرو کوییک دنده ای آر نیز از ۱۲۷ میلیون تومان به ۱۲۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

اخبار مهم صنعت خودرو را بخوانید:

تاثیر سقوط بورس روی خودرو

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با شروع ماه محرم وضعیت بازار خودرو چگونه است؟ به تجارت‌نیوز گفت: دو هفته است وضعیت بازار خودروهای داخلی آرامش دارد و قیمت خودروها روند تعادلی به خود گرفته است؛ شروع ماه محرم یا ریزش شاخص بورس تاثیری در قیمت خودروها ندارد. قیمت خودروها با روند افزایش یا کاهشی قیمت دلار تاثیر می‌پذیرد. بنابراین چنانچه قیمت دلار ارزان یا گران شود قیمت خودروها هم ارزان یا گران می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز