قیمت روز طلا 6 بهمن 1401/ نرخ سکه از نیمه کانال 23 میلیونی گذشت

لست سکند

برخلاف کاهش قیمت دلار، نرخ طلا و سکه داخلی صعود پیدا کرد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 485 هزار تومان بیشتر شد و به مرز 2 میلیون و 103 هزار و 400 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 2.09 درصد بالاتر رفت و در محدوده 23 میلیون و 598 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احتمالا رشد قیمت طلا و سکه بازار داخلی به افزایش نرخ اونس مربوط می‌شود. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 0.28 درصد بالاتر رفت و به مرز هزار و 944 دلاری رسید. روز گذشته نرخ طلای جهانی با توجه به کاهش ارز دلار و همچنین امیدواری سرمایه گذاران درباره آمارهای جدید اقتصاد آمریکا تغییر مسیر داد و در مدار صعودی قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تحلیل فنی نرخ سکه

امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز قبل 2.45 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 14 میلیون و 250 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 2.24 درصد بیشتر شد و به مرز 8 میلیون و 900 هزار تومانی رسید. اما قیمت سکه گرمی نسبت به روز قبل تغییری نداشت و همان محدوده 5 میلیون و 100 هزار تومانی را حفظ کرد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیان کرده که قیمت طلا و سکه روز جاری تحت تاثیر افزایش نرخ اونس گران شد. برخی از تحلیلگران بازار طلا و سکه بر این باورند در صورتی که نرخ دلار کاهش چندانی نداشته باشد، سکه مرز 23 میلیون و 200 هزار تومانی را حفظ خواهد کرد. اما در صورتی که سکه مرز 23 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست بدهد، احتمال بازگشت آن به کانال 22 میلیون تومانی تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز