قیمت روز دلار 9 اسفند 1401/ صعود دوباره نرخ ارز بازار آزاد

امروز نیز قیمت دلار بازار آزاد رشد 0.56 درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به مرز 43 هزار و 337 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با یک هفته اخیر 3 هزار و 211 تومان بیشتر شد و در محدوده 41 هزار و 549 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار طی دو روز اخیر نتوانست از مرزهای مقاومتی بالاتر عبور کند و به نظر برخی از فعالان به زودی این ارز پرطرفدار در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت. اما گروهی معتقدند به دلیل وجود نقدینگی فراوان و شرایط نامساعد، این اتفاق رخ نخواهد داد و بیشتر معامله گران به دنبال کسب نقدینگی جدید برای ورود به بازار و هل دادن این ارز به سمت مرزهای بالاتر قیمتی هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

تلاش نهاد بازارساز برای کنترل قیمت دلار

این روزها برخی از معامله گران رفتار بازارساز را مشاهده می‌کنند و توان عرضه وی را مورد بررسی قرار می‌دهند. برخی از فعالان بازار بر این باورند که بازارساز به دنبال تامین منافع حداکثری خود است. در واقع این نهاد در تلاش است تا قیمت دلار را در بالاترین سطح تثبیت کند و سپس به فروش ارزی بپردازد. این موضوع علاوه بر تامین سود بازارساز، باعث ضرر سنگین نوسان گیران خواهد شد. در صورتی که بازارساز بتواند در این زمینه موفق عمل کند، به احتمال زیاد دامنه نوسان کاهش پیدا کرده و بازار ثبات نسبی پیدا خواهد کرد.

امروز نرخ پوند و یورو نیز صعود داشتند. قیمت پوند در روز جاری نسبت به دیروز 839 تومان بیشتر شد و به مرز 52 هزار و 476 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 1.06 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 46 هزار و 10 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز