قیمت روز دلار 4 بهمن 1401/ کاهش بیشتر نرخ ارز

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 1.59 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 42 هزار و 521 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل 4 هزار و 138 تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 42 هزار و 745 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف انتظار معامله گران و فعالان بازار ارز، سپاه پاسداران در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار نگرفت و همین موضوع زمینه کاهش نرخ دلار را در روز جاری فراهم کرد. برخی از فعالان و معامله گران معتقدند که قضیه قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی اروپا فعلا ملغی شده است. با وجود اینکه اتحادیه اروپا روز گذشته 18 شخص حقیقی و 19 نهاد ایرانی را در لیست تروریستی قرار داد، اما قیمت دلار نسبت به این موضوع واکنش چندانی نشان نداد. با انتشار خبر عدم قرارگیری سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی، بازار ارز به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و قیمت دلار از مرز 43 هزار تومانی دست کشید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

امکان کاهش بیشتر قیمت دلار در روزهای آینده وجود دارد؟

علاوه بر انتشار این خبر، قیمت حواله درهم و دلارهای بازار سلیمانیه و هرات نیز در مدار نزولی قرار گرفت. این امر مسیر کاهش قیمت دلار در بازار داخلی هموار کرد. به نظر تحلیلگران فنی در صورتی که کاهش نرخ حواله درهم تداوم پیدا کند، احتمال نزول بیشتر نرخ دلار بازار داخلی دور از انتظار نخواهد بود.

امروز نرخ پوند و یورو مانند قیمت دلار در مدار نزولی قرار گرفت. قیمت پوند نسبت به روز قبل 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 53 هزار و 19 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز گذشته کاهش 0.54 درصدی را تجربه کرد و به مرز 46 هزار و 728 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز