قیمت روز دلار 3 بهمن 1401/ برگشت نرخ ارز از کانال 45 هزار تومانی

قیمت دلار همچنان دستخوش تغییر است و مدام نوسان دارد. امروز قیمت دلار نسبت به روز قبل 1.01 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 200 تومانی بازگشت. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز گذشته 99 تومان کم شد و به مرز 38 هزار و 607 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان بازار ارز معتقدند خبر راه اندازی بازار مبادله ارزی باعث کاهش قیمت دلار شد. شب گذشته محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، از راه اندازی بازار مبادله طلا و ارز تا دو هفته آینده خبر داد. به گفته فرزین این بازار در سامانه ناخدا رونمایی خواهد شد. فرزین اعلام کرده که ارز ارائه شده در این سامانه با مستندات به متقاضیان ارائه می‌شود. قبلا معامله گران پیش بینی کرده بودند که بازارساز تلاش خواهد کرد تا دلار را از مدار صعودی منحرف کند و مانع از رشد بیشتر قیمت آن شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

آینده قیمت دلار معلوم است؟!

برخی از فعالان بر این باورند که این قبیل اخبار و اقدامات بانک مرکزی باعث کاهش نرخ این ارز در کوتاه مدت می‌شود. در واقع این گروه معتقدند اتفاقات سیاسی و نوسانات قیمت این ارز در سلیمانیه و هرات باعث خواهد شد نرخ دلار بازار تهران بیش از پیش افزایش پیدا کند. قیمت دلار طی چند روز اخیر در پی اقدامات جدید پارلمان اروپا علیه ایران افزایش پیدا کرد و حتی به مرز 45 هزار تومانی رسید.

امروز نرخ پوند و یورو نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 1.18 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 54 هزار و 709 تومان شد. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 739 تومان بیشتر شد و به مرز 48 هزار و 137 تومانی رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز