قیمت روز دلار 17 بهمن 1401/ ثبات نسبی نرخ ارز

امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته 4 تومان رشد داشت و به مرز 43 هزار و 134 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با روز قبل هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در همان محدوده 43 هزار و 134 تومانی خرید و فروش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار نوسان اندکی را به ثبت رسانده و تقریبا در روز جاری ثبات نسبی داشت. بسیاری از نوسان گیران و معامله گران منتظر ورود بازارساز به بازار و کاهش بیشتر نرخ دلار بودند، با این حال چنین اتفاقی رخ نداد و قیمت این ارز نیز ثبات نسبی پیدا کرد. به نظر برخی از کارشناسان بازار ارز، اقدام‌های اخیر بانک مرکزی به منظور کنترل بازار برای جلوگیری از رشد سریع نرخ دلار انجام شد. راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، رشد سقف فروش دلار سهمیه‌ای، نزدیک کردن نرخ دلار بازار متشکل به بازار آزاد و افزایش سود بانکی نمونه‌ای از اقدامات بانک مرکزی برای کاهش سرعت رشد نرخ دلار محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

چه عواملی قیمت دلار را پایین خواهند آورد؟

با توجه به قدرت نمایی بازارساز، بسیاری از معامله گران و نوسان گیران جانب احتیاط را پیش گرفته‌اند. در صورتی که خبرهای جدیدی درباره امکان انجام مذاکرات برجام و مسائل این چنینی مطرح شود، سرعت کاهش قیمت دلار افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این مسئله، کاهش نرخ حواله درهم و قیمت دلارهای بازار همسایه، هرات و سلیمانیه، نیز روی کاهش قیمت ارز بازار آزاد داخلی موثر خواهد بود.

امروز نرخ پوند بالا رفت و قیمت یورو نیز اندکی کاهش پیدا کرد. قیمت یورو نسبت به روز قبل 138 تومان کم شد و به مرز 46 هزار و 442 تومانی رسید. قیمت پوند در مقایسه با روز گذشته 3 تومان بالا رفت و 51 هزار و 967 تومان شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز