قیمت روز دلار 1 بهمن 1401/ آمریکا فشار ارزی بر ایران را بیشتر کرد

قیمت دلار در روز جاری نسبت به دو روز قبل 180 تومان دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز 42 هزار و 210 تومان رسید. نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با پنج شنبه گذشته 350 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 38 هزار و 706 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاوه بر مسئله تحریم‌های جدید علیه ایران و قرار دادن سپاه در لیست تروریستی توسط پارلمان اروپا، موضوع جدید دیگری مطرح شده که بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است. امروز خبری مبنی بر تلاش آمریکا برای بستن مسیر دلار به ایران و عراق منتشر شد. این خبر از وال استریت ژورنال منتشر شد و به نقل از این خبرگزاری، تشدید فشار بر ایران کاهش ارزش پول عراق را در پی داشته است. به نظر این خبرگزاری، تشدید نظارت آمریکا، ضعف اقتصاد ایران را بیش از پیش خواهد کرد و شرایط نامساعدی را برای این کشور رقم خواهد زد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظرات مختلف درباره روند قیمت دلار در هفته جاری

گروهی بر این باورند خبر منتشر شده به تدریج اثر افزایشی روی بازار ارز خواهد داشت و با رشد دوباره نرخ دلار در بازارهای همسایه، قیمت این ارز در تهران نیز رو به بالا حرکت خواهد کرد. برخی از فعالان نیز معتقدند بازارساز مانع از رشد حداکثری نرخ ارز در ابتدای بهمن ماه خواهد شد و احتمالا قیمت این ارز در هفته جاری کاهشی خواهد شد.

قیمت پوند و یورو نیز در روز جاری صعود داشت. نرخ پوند در روز جاری نسبت به دو روز قبل 0.71 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 52 هزار و 293 تومانی قرار گرفت. نرخ یورو نیز در مقایسه با پنج شنبه گذشته 385 تومان بالا رفت و به مرز 45 هزار و 848 تومان رسید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز