قیمت روز دلار 29 دی 1401/ موتور رشد نرخ ارز روشن شد

لست سکند

اخبار جدید سیاسی و اقتصادی باعث شد تا نرخ دلار رشد عجیبی را تجربه کند. امروز قیمت دلار نسبت به روز گذشته هزار و 623 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 41 هزار و 923 تومانی رسید. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با روز قبل 0.67 درصد رشد داشت و در محدوده 38 هزار و 999 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پارلمان اروپا طی اقدامی به منظور محدودیت هر چه بیشتر اروپا، طرح تروریستی نامیدن این گروه را به تصویب رساند. انتشار این خبر باعث شد تا از همان شب گذشته بسیاری از معامله گران رشد قابل توجه قیمت دلار را پیش بینی کنند. انتشار همین خبر کافی بود تا انواع ارز آخرین هفته دی ماه 1401 را با نرخ‌های جدیدی به پایان برساند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تحلیلگران ارزی روز جاری را حساس‌ترین روز برای بازار دلار قلمداد کردند. به نظر این گروه، عدم تصمیم گیری پارلمان اروپا درباره روند احیای برجام و مسئله اقدام جدید آن علیه سپاه، بازار را از شرایط امن خارج کرده و اکنون باعث بالا رفتن انتظارات افزایشی شده است.

راز آسمان پایتخت

دیگر دلایل رشد قیمت دلار

گذشته از این موضوع، رشد نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازارهای هرات و سلیمانیه نیز پشتوانه قوی برای تداوم روند صعودی دلار شد. در صورتی که باز هم اخبار سیاسی منفی از کشورهای غربی مخابره شود و روند رشد درهم و دلارهای بازارهای همسایه ادامه داشته باشد، رشد بیشتر نرخ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

امروز قیمت یورو نسبت به روز گذشته هزار و 728 دلار دیگر بالا رفت و به مرز 45 هزار و 364 تومانی رسید. نرخ پوند نیز در مقایسه با روز قبل 3.55 درصد رشد پیدا کرد و در محدوده 51 هزار و 728 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز