قیمت دلاری واکسن کرونا آمریکایی اعلام شد

لست سکند

مدیر عامل شرکت مدرنا قیمت واکسن کرونا را برای توزیع در اروپا ۲۵ تا ۳۷ دلار اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، واکسن مدرنا بعد از واکسن فایزر دومین واکسن آمریکایی است که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شد. طبق اطلاعاتی که شرکت مدرنا منتشر کرد،‌این واکسن برای مقابله با کرونا ۹۴.۵ درصد کارآمد است. این درحالی است که واکسن فایزر برای مقابله با ویروس کرونا ۹۰ درصد کارآمد است. شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد واکسن بالقوه مذکور هیچ عوارض جانبی شدیدی نداشته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همچنین درصد اندکی از دریافت کنندگان علائمی مانند بدن درد و سردرد را گزارش کرده‌اند. همچنین چون واکسن فایزر به دمای نگهداری ۷۰ درجه سلسیوس احتیاج دارد، شرایط خرید و انتقال آن خیلی سخت تر است این در حالی است که واکسن شرکت مدرنا نیاز به منجمد بودن در دمای ۲۰ درجه سلسیوس دارد که این دما تقریباً شبیه فریزر‌های معمولی عمل می کند. همین موضوع باعث شده خیلی از کشورهای اروپایی برای خرید این واکسن اقدام کنند.

قیمت عادلانه است

راز آسمان پایتخت

استفان بانسل مدیر عامل شرکت مدرنا با اعلام قیمت ۲۵ تا ۳۷ دلاری واکسن کرونا گفت:« این قیمت با توجه به هزینه‌های سیستم بهداشتی، عادلانه بوده و شرکت مدرنا تا پایان سال حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد و قرار است طی سال جاری در اروپا توزیع شود. این شرکت علاقه‌ای به سود حداکثری ندارد. بنابراین قیمت واکسن با قیمت واکسن آنفلوآنزا مقایسه شد و یکی از اصلی‌ترین موضوعات مربوط به هزینه ذخیره است.»

به گزارش بورس پرس قیمت واکسن شرکت مدرنا تقریبا دو برابر گران‌تر از واکسن شرکت داروساز آمریکایی فایزر و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک آلمان بوده که گفته می‌شود برای هر دوز ۲۰ دلار تعیین می شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز