واکسن کرونا شرکت مدرنا با دلار 26 هزار تومانی چقدر تمام می شود؟

شرکت مدرنا به عنوان دومین شرکت سازنده واکسن کرونا نام خود را مطرح کرد، اما قیمت آن شاید اجازه دسترسی همگان به واکسن را ندهد.

به گزارش کاماپرس، واکسن کرونا شرکت مدرنا در زمان عقد قرارداد برای تولد انبوه قیمتش برای مصرف‌کنندگان به ازای هر دوز بین ۳۲ تا ۳۷ دلار تعیین شد.

بستگی به میزان شدت بیماری کرونا در افراد میزان دوزهای مورد استفاده در هر فرد تفاوت می کند، حال با در نظر گرفتن نیاز و استفاده از یک دوز از این واکسن در داخل کشور باید مبلغی حدود 32 تا 37 دلار بپردازیم.

با احتساب قیمت 26 هزارتومانی دلار قیمت تمام شده یک دوز واکین کرونا شرکت مدرنا در ایران حدود یک میلیون تومان است.

دنیای اقتصاد نوشت: شرکت مدرنا از واکسن خود رونمایی کرد و خبر داد تا چند هفته آینده برای تایید واکسن خود به منظور استفاده انبوه اقدام خواهد کرد. پیش از این موفقیت واکسن شرکت دارویی فایزر در سطح ۹۰ درصد مخابره شده بود. البته واکسن فایزر همچنان در انتظار مجوز سازمان بهداشت جهانی است.

آریاک سفر

واکسن ضدکرونا بهار در بازار

این مساله بستگی به کشور و گروه سنی دارد. مدرنا اعلام کرده واکسن خود را برای اخذ تاییدیه، طی هفته آینده به سازمان‌های مربوطه در آمریکا ارائه می‌کند. طبق گزارش‌های انتظار می‌رود ۲۰ میلیون دوز از این واکسن در آمریکا در دسترس قرار بگیرد؛ در حالی‌که محققان ابراز می‌کنند نتایج به دست‌آمده بهتر از تصورات قبلی بوده است اما دسترسی به واکسن در سطح انبوه تا چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت. تخمین زده می‌شود انتظار جهانی تا بهار سال آینده ادامه یابد.

شرکت مدرنا ابراز امیدواری کرده تا در کشورهای دیگر نیز اجازه استفاده از این واکسن را بگیرد و سال آینده یک میلیارد دوز از واکسن را در دسترس مردم سراسر جهان قرار دهد.

در حال حاضر کمپانی مدرنا توافق‌هایی با کشورهای آمریکای شمالی و خاورمیانه انجام داده است. در مرداد ماه امسال دولت آمریکا برای تامین ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن با شرکت مدرنا به توافق رسیده بود. دولت ایالات‌متحده امکان خرید ۴۰۰ میلیون دوز اضافی را نیز دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز