قیمت ارز روز 7 تیر 1401/ دلار 28 هزار تومانی در راه است؟

لست سکند

قیمت دلار هرات بعد از مدت‌ها کانال 29 هزار و 800 تومانی را از دست داد و یک قدم به مرز 28 هزار تومانی نزدیک‌تر شد. نرخ دلار بازار متشکل نیز با کاهش 0.04 درصدی نسبت به روز قبل، 27 هزار و 570 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت ارز در بازار آزاد، هرات، سلیمانیه و متشکل با کاهش روبرو شد و اخبار احیای برجام این کاهش نرخ را رهبری کرد. سه روز پیش یکی از خبرنگاران ایرانی اعلام کرد که امضای برجام از جانب ایران نهایی شده و به نظر این مورد به پایان خود نزدیک است. همین توئیت از سمت یکی از خبرنگاران کافی بود که بازار ارز ملتهب شود و خریداری برای دلار وجود نداشته باشد. بعد از این توئیت به تدریج سایر مقامات ایرانی و اروپایی نیز خبرهایی را درباره برجام منتشر کردند. سخنگوی وزارت خارجه کشور در آخرین روز کاریش در این سمت گفت: آمریکا بر اجرای برجام و قطعنامه 2231 و تضمین انتفاعات اقتصادی ایران تعهد داده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آخرین خبرها درباره مذاکرات برجام، از جانب رویترز مخابره شد. براساس اخبار رویترز، روز دوشتبه رابرت مالی، مسئول سیاست خارجی اروپا، راهی قطر شد و بعد از آن هم علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران، به این کشور سفر کرد. طبق اطلاعات موجود، گویا روسیه در دور جدید مذاکرات حضور ندارد و به عقیده فعالان ارزی، همین موضوع شانس توافق را بیشتر خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت پوند و یورو امروز رشد پیدا کرد. نرخ یورو نسبت به دیروز 1.4 بیشتر شد و به مرز 32 هزار و 550 تومان رسید. قیمت پوند نیز با افزایش 1.2 درصدی، 38 هزار و 80 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

منظور از جهش ارزی چیست؟

بالا رفتن سریع و شتابان نرخ ارز در کوتاه مدت را جهش ارزی می‌نامند و در جوامعی که تورم‌های سنگین دارند، افزایش قیمت ارز امری رایج است. اقتصاد کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نبود و به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، کسری بودجه، رشد نقدینگی و… با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز