قیمت دلار روز 5 تیر 1401/ گوش بازار ارز تیز شد!

بار دیگر بازار مذاکرات برجام داغ شده و برخی اخبار حکایت از برقراری دور جدید مذاکره‌ها دارند. همین موضوع باعث عقب نشینی قیمت دلار بازار آزاد شده است. امروز نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و در همان محدوده 27 هزار و 590 تومانی باقی ماند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گفت و گوها پیرامون انجام دور جدید مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد و حتی برخی خبرگزاری‌ها از احتمال برقراری این مذاکرات در کشور قطر خبر داده‌اند. سفر جوزپ بورل، نماینده اتحادیه اروپا، به ایران و اظهارات وی باعث گمانه زنی بیشتر فعالان بازار و کارشناسان شده است. این شرایط باعث شده تا معامله گران تمایل چندانی برای حضور در بازار نداشته باشند. برخی فعالان ارزی معتقدند در صورتی که مسائل ایران و طرف‌های غربی درباره اجرا، ضمانت‌ها و وضعیت سپاه پاسداران حل شود، احتمال انعقاد برجام و کاهش قیمت دلار دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق اطلاعات موجود از بازار ارز، هم اکنون معامله گران کوتاه مدت فعالیت چندانی در بازار ندارند. اما بازیگران ارزی درازمدت در مقام خریدار هنوز هم فعالیت می‌کنند. در واقع بازیگران بلندمدت معتقدند با توجه به آمار تورمی منتشر شده از خردادماه همچنان امکان رشد نرخ دلار وجود دارد و به زودی این ارز وارد مدار صعودی خواهد شد.

آریاک سفر

امروز قیمت پوند و یورو کم شد. نرخ پوند نسبت به دیروز 0.9 درصد کم شد و به مرز 39 هزار و 50 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز قبل 1 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 33 هزار و 250 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

سفارشات بازار ارز به چند صورت انجام می‌شود؟

سفارش در بازار ارز به دو شکل آنی و برای اجرا در آینده انجام می‌شود. سفارش آنی همان تصمیم گیری به معامله ارز در لحظه گفته می‌شود که به صورت دستی و توسط خود معامله‌گر اتفاق می‌افتد. اما اجرا در آینده بر مبنای پیش بینی معامله‌گر برای ایجاد روند نوسان قیمت در روزهای آتی است. در واقع معامله‌گر یک تعریف مشخصی از نرخ ارز را در نرم افزار کارگزار ارائه می‌دهد تا اگر به حد تعریف شده رسید، وی معامله داشته باشد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز