قیمت دلار روز 4 تیرماه 1401 / بازار ارز تحت تاثیر شایعات

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد امروز تغییری نداشت. به اعتقاد برخی کارشناسان انتشار اخباری پیرامون مذاکرات وین قیمت دلار را ثابت نگه داشته است. هم اکنون نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل 0.02 درصد بیشتر شده و در محدوده 27 هزار و 565 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از پایان نشست وزیر امور خارجه کشور با همتای روس خود در روزهای پایانی هفته قبل، تماس‌های بین مقامات مسئول کشورهای چین، روسیه، عمان و آمریکا برقرار شد. انتشار خبر این تماس‌ها، ذهن برخی از فعالان را به سمت مذاکرات برجام برد. همین عامل باعث شد قیمت دلار بازار آزاد از کانال 32 هزار تومانی عقب نشینی کند و به محدوده 31 هزار تومانی بازگردد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بازار شایعات ارزی داغ است و طرف‌های مختلف بازار سعی در پررنگ کردن خبرهای گوناگون دارند. امروز یک خبر دیگر در بازار ارز مورد توجه قرار گرفت و آن هم مربوط به سپرده‌های ارزی مالباختگان بانک ملی شعبه دانشگاه بود. طبق این شایعات، چنانچه مالباختگان بانک ملی بیشتر از 10 هزار یورو با معادل آن را نگهداری کرده باشند، قاچاقچی ارز محسوب می‌شوند و دیگر به منابع ارزی خود دسترسی نخواهند داشت. امروز نرخ پوند و یورو هم ثابت بود و تغییری نداشت.

اطلاعات عمومی:

قاچاق ارز به چه معناست؟

منظور از قاچاق ارز هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز شود. ثبت نکردن معاملات ارزی یا ثبت ناقص اطلاعات در سامانه‌های مربوطه و همچنین عرضه، حمل و نگهداری پول خارجی فاقد فاکتور معتبر یا مجوز ورود از مبادی غیرقانونی از مصادیق قاچاق ارز هستند و قانون برای آن‌ها مجازاتی نیز در نظر گرفته است. مجازات قاچاق ارز براساس مقدار پول خارجی قاچاقی متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز