قیمت دلار روز 2 تیر 1401 / رشد نرخ ارز متوقف شد؟

قیمت دلار بازار آزاد چندان تغییری نداشته و در همان محدوده قبلی معامله می‌شود. نرخ دلار بازار متشکل نیز نسبت به روز گذشته 0.09 درصد بالاتر رفته و به مرز 27 هزار و 583 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کامران سلطانی‌زاده، رئیس کانون صرافان ایران، اعلام کرده که هر دلار به صورت توافقی در نرخ 29 هزار و 300 تومان تا 30 هزار و 100 تومان معامله می‌شود. سلطانی‌زاده بیان کرده که ارز در بازار متشکل و رسمی بدون هیچ ارزپاشی بانک مرکزی عرضه می‌شود. در واقع نرخ توافقی شکل گرفته حاصل توافق بین صرافان و صادرکنندگان است و با قیمت توافقی نیز به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین رئیس کانون صرافان ایران اعلام کرد: تعداد صرافی‌های خرید توافقی ارز در حال اضافه شدن هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به گفته کارشناسان در حال حاضر تغییراتی در نیروهای اقتصادی، سیاسی و فناوری دنیا در حال انجام است که ممکن است تاثیر دلار در سیستم پولی دنیا را کمتر کند. این مسئله قاعدتا روی سیستم پولی ایران نیز موثر خواهد بود. اما باید توجه داشت کاهش قیمت دلار و ارزش جهانی آن مانع از حکمرانی این ارز نخواهد شد.

آریاک سفر

امروز نرخ پوند و یورو بدون تغییر نسبت به روز گذشته 39 هزار و 690 تومان و 33 هزار و 810 تومان معامله شدند.

اطلاعات عمومی:

کدام ارزها برای سرمایه گذاری بهتر و کارآتر هستند؟

بهترین ارزها برای سرمایه گذاری دلار و یورو هستند. اگر فردی به دلایل مختلف نتواند این ارزها را خریداری کند، می‌تواند نوع‌های دیگری که همتراز هستند و حساسیت کمتری دارند را بخرند و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند. البته افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارز را دارند باید اطلاعات لازم را به دست آورند تا زیان قابل توجهی به آن‌ها وارد نشود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز